• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

برگزاری دوره پرواز با پاراگلایدر در بجنورد

  • کد خبر : 10198
  • 17 آگوست 2022 - 14:00
برگزاری دوره پرواز با پاراگلایدر در بجنورد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی پرواز با پاراگلایدر در شهرستان بجنورد خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، علی مستوفیان با اعلام این خبر تصریح کرد:  «دوره آموزش پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات مهنان شهرستان بجنورد توسط آموزشگاه گردشگری می سی نو در حال برگزاری است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: «فراگیران پس از گذراندن دوره آموزشی، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های هوایی گواهینامه دریافت می‌کنند.»

مستوفیان گفت: «در این دوره آموزشی، ۱۲ جلسه کلاس شامل دوره تئوری و چندین پرواز تندم (دونفره) و انفرادی با تجهیزات باشگاه پرواز برگزار می‌شود.»

چتربازییا پاراگلایدینگ یا پاراگلایدر  یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است. در هنگام پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به‌طور همزمان با یک چتربال که درواقع نوعی بادپر است تجربه می‌کند.

ورزش چتربال‌سواری در ایران، زیرمجموعه‌ای از ورزش‌های هوایی است. این ورزش در سال ۱۳۷۴ با تأسیس کمیته پاراگلایدینگ در سازمان تربیت‌بدنی زیرنظر فدراسیون کوهنوردی در ورزشگاه شیرودی تهران آغاز به‌کار نمود و در سال ۱۳۸۹ با شکل‌گیری فدراسیون انجمن‌های ورزشی ذیل وزارت ورزش و جوانان، انجمن ورزش‌های هوایی کشور به‌عنوان متولی این ورزش در کشور به فعالیت خود ادامه داد.

در مردادماه سال ۱۳۹۹ سهیل باریکانی توانست با طی کردن مسافت ۴۴۱ کیلومتر از مبدأ سایت نواکوه کرند غرب کرمانشاه تا حوالی شهرستان آبیک قزوین رکورد جدید پرواز مسافت آزاد ایران و آسیا را که متعلق به علیرضا اثنی‌عشری با مسافت ۴۱۸ کیلومتر بود، ۲۳ کیلومتر جابجا و به نام خود ثبت کند.

به گزارش گردشگر آنلاین، در مردادماه سال ۱۳۹۹ فاطمه شریفی توانست با طی کردن مسافت ۳۲۰ کیلومتر از مبدأ کرند غرب کرمانشاه تا حوالی شهرستان آبگرم قزوین رکوردهای مسافت آزاد بانوان ایران و آسیا و رکورد پرواز مسافت با بال En B را به نام خود ثبت کند. شریفی اولین بانوی خلبان ایرانی است که توانسته‌است از مرز ۳۰۰ کیلومتر پرواز عبور کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.