• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و فناوری و باغ موزه قصر

  • کد خبر : 20701
  • 17 می 2023 - 11:21
برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و فناوری و باغ موزه قصر
گردشگرآنلاین - موزه ملی علوم و فناوری ایران از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد نمایشگاه مشترکی را با همکاری باغ موزه قصر برگزار می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، ۱۸ می، مصادف با ۲۸ اردیبهشت، از سوی ایکوم جهانی «روز جهانی موزه» نام‌گذاری و شعار جهانی سال ۲۰۲۳ با عنوان «موزه‌، پایداری و حال خوب» از سوی این نهاد بین‌المللی تعیین شده است و موزه‌ها در همین راستا برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنند. به همین مناسبت، موزه ملی علوم و فناوری روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ نمایشگاه مشترکی با همکاری باغ موزه قصر به مدت یک هفته از ۲۸ اردیبهشت الی ۳ خرداد از ساعت ۹ الی ۱۵ برگزار می‌کند و به صورت رایگان از مخاطبان خود پذیرایی خواهد کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، در این نمایشگاه آثاری شامل نجوم و فیزیک در دو بخش علوم و فناوری‌‎های قدیم ایران و علوم و فناوری‌های جدید به نمایش در خواهد آمد. بازدید برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی موزه www.inmost.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۸۸۲۰۳۵۳۰ و ۸-۰۹۱۹۸۹۶۲۰۰۷ تماس بگیرند.

به گزارش گردشگرآنلاین، موزه ملی علوم و فناوری ایران یکی از موزه‌های شهر تهران است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند. مأموریت اصلی این مؤسسه پژوهشی بازسازی و معرفی دستاوردهای علمی ایران در دوران پیش و پس از اسلام و نیز نمایش اصول و تئوری‌های دانش و فناوری‌های روز دنیا است. نمایشگاه های ثابت این موزه در محل پیشین کتابخانه ملی در خیابان سی تیر و در نزدیکی موزه ملی ایران قرار دارد.

ایده نخستین تأسیس موزه علوم و فناوری ایران به سال ۱۳۵۶ باز می‌گردد. پیرو پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دربارهٔ تأسیس موزه علوم و فناوری، کلیات آن در سال ۱۳۸۱ به تصویب هیئت وزیران رسید.

نخستین گالری این موزه در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در محل کتابخانه ملی افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و فناوری و باغ موزه قصر

برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و فناوری و باغ موزه قصر

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.