• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

برگزاری نوروزگاه در شب‌های نقش جهان

  • کد خبر : 6640
  • 07 مارس 2022 - 10:33
برگزاری نوروزگاه در شب‌های نقش جهان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان گفت: استان اصفهان پس از دو سال محدودیت کرونایی، نوروز ۱۴۰۱ با برنامه های شاد و متنوع پذیرای گردشگران است.

به گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا ایزدی  اظهار داشت: با توجه به شرایطی که کرونا در دو سال گذشته بر گردشگری تأثیر گذاشت، تعطیلات سال نو آمادگی داریم که پس از دو سال خیلی بد، نوروز خوبی  نقش جهان را در حوزه‌های مختلف پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: جلساتی با حضور دست اندرکاران و مسئولان عالی رتبه استانی در قالب ستاد سفر برگزار شده و امید است که برنامه ریزی‌ها در قالب نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی بتواند خاطرات خوشی را در اوقات فراغت گردشگران رقم بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به همکاری و استقرار نیروهای هلال احمر در مبادی ورودی استان در ایام نوروز، ابراز داشت: برای سال جدید تلاش کردیم که فضای فعالیتی را به سمت دیجیتالی شدن سوق دهیم و از کارهای سنتی مانند چاپ بروشور فاصله بگیریم.

ایزدی خاطرنشان کرد: در میدان نقش جهان اصفهان ضمن برگزاری نوروزگاه تلاش می‌شود به نوعی در خدمت گردشگران باشیم که ازدحام جمعیت به دلیل وجود کرونا کمتر شود و امسال بر شب‌های میدان نقش جهان نیز متمرکز شدیم.

وی با بیان اینکه نوروز پیش رو در همه شهرستان‌های استان بدون استثنا برنامه‌هایی خاص برای ایجاد شادی و نشاط بین مردم خواهیم داشت تا دوره مصیبت‌های کرونا را به فراموشی بسپارد، گفت: به بیان دیگر گردشگری اصفهان را به همه مکان‌ها و شهرستان‌های استان تعمیم خواهیم داد تا همه از این ظرفیت مناسب بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد اقامتگاه‌های استان دریکی- دو هفته اخیر افزایش یافته است، اضافه کرد: در کنار این‌ها، طی برنامه ریزی با اداره کل آموزش و پرورش و تربیت بدنی، آمادگی برای استقرار گردشگران در قالب چادر یا ظرفیت اماکنی مانند مدارس نیز وجود دارد که از این رو بتوان برای همه سلایق و علایق جذابیت ایجاد کرد تا میزبانیِ شایسته ای از گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشیم.

تلاش برای بهبود کمی و کیفی جذب گردشگران خارجی به اصفهان در پساکرونا

به گزارش گردشگر آنلاین، ایزدی درباره برنامه استان برای جذب گردشگران خارجی در پساکرونا، اظهار داشت: اصفهان پایلوت اصلی گردشگری ایران در حوزه گردشگری خارجی است و ما در این مدت در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی تلاش کردیم اصفهان را معرفی کنیم و البته اتفاقات خوبی نیز به واسطه اطلاع رسانی‌ها رخ داده است.

وی افزود: آنچه که در اکسپوی دوبی انجام دادیم و در کنار آن، این بستر را فراهم کردیم که با توجه به تنوع اقامتگاه‌هایمان پذیرای گردشگران خارجی نیز باشیم، امیدواریم و این مسائل در حوزه گردشگران خارجی در حال حل و فصل شدن است. بی تردید ظرفیت‌های اصفهان برای گردشگران جذاب است و بدون شک در بستری بسیار مناسب بتوانیم شاهد توسعه گردشگری از لحاظ کمی و کیفی به ویژه در حوزه گردشگری خارجی در پساکرونا باشیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.