• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بزرگترین فرش سَرگُل خاورمیانه در محلات پهن می‌شود

  • کد خبر : 15109
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
بزرگترین فرش سَرگُل خاورمیانه در محلات پهن می‌شود
گردشگرآنلاین - مسئول واحد روابط عمومی شهرداری محلات گفت: بزرگترین فرش سَرگل خاورمیانه در محلات گسترده خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان مرکزی، مرجان خسروانی اظهار کرد: پنجمین فرش سَرگُل محلات به عنوان بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه، از ۲۵ الی ۲۷ آبان‌ماه در محل زمین چمن مصنوعی کوی امام رضا(مسکن مهر) برپا شده و میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: این فرش سرگل توسط شهرداری و شورای اسلامی با مشارکت شرکت تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات و در زمینی به ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر و در مساحت ۸۰۰ مترمربع و با استفاده از نزدیک به ۲۰۰ هزار شاخه گل، گسترده خواهد شد.

وی ادامه داد: فرش سرگل از گونه‌ها و رنگ‌های مختلف گل‌های شاخه بریده رز و داوودی که توسط شرکت تعاونی گل و گیاهان محلات تامین می‌شود، تشکیل می‌شود و امسال در اقدامی جدید، چینش گل‌ها با همکاری عوامل فنی شهرداری و همشهریان انجام خواهد شد.

خسروانی هدف از این اقدام را معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان محلات عنوان کرد و افزود: محلات به عنوان قطب تولید گل و گیاهان زینتی کشور شناخته می‌شود و این نمایشگاه، علاوه بر شناساندن محلات به عنوان پایتخت گل ایران، موجب رشد و توسعه صنعت گل و گیاه شهرستان می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه روز چهارشنبه، ۲۵ آبان‌ماه، ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولان محلی برگزار خواهد شد.

شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی و در فاصله ۲۶۲ کیلومتری پایتخت، قطب تولید، پرورش و اصلاح نژاد گل و گیاهان زینتی کشور است و هرساله با برپایی نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه گل‌های داوودی و فرش گل، میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر کشور است.

محلات به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیرکشت گل، مهد پرورش گل و گیاهان زینتی در کشور، پایلوت گل‌کاری کشور است و رتبه اول را از لحاظ تنوع تولید گل در کشور داراست. شهرستان محلات دارای منابع متعدد و غنی معادن سنگ زینتی، معادن سنگ تراورتن و مرمریت می‌باشد.

بزرگترین فرش سَرگُل خاورمیانه در محلات پهن می‌شود

بزرگترین فرش سَرگُل خاورمیانه در محلات پهن می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15109

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.