• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بزرگراه‌های این شهر خورشیدی می‌شود

  • کد خبر : 18238
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
بزرگراه‌های این شهر خورشیدی می‌شود
گردشگرآنلاین - مقامات بادن-وورتمبرگ، سومین ایالت بزرگ آلمان، ۲۶۰ منطقه کنار بزرگراهی مناسب برای مزارع خورشیدی را شناسایی کرده‌اند تا رویکرد گذار به انرژی سبز را تسریع ببخشند.

به گزارش گردشگرآنلاین، مقامات ایالت فدرال آلمان بادن-وورتمبرگ اعلام کردند که زمین‌های کنار بزرگراه‌های این شهر می‌توانند به‌زودی به نیروگاه‌های خورشیدی و  فتوولتائیک تبدیل شوند. مقامات ایالتی حدود ۲۶۰ مکان را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند توسط تأمین‌کنندگان انرژی توسعه یابند.

این مکان‌های کنار جاده‌ای شامل زمین‌های اطراف، دیوارهای صوتی و خاک‌ریزهای جاده است که در صورت عملیاتی شدن تمام این مکان‌های فرضی، خروجی تخمینی، حدود ۱۲۲ گیگاوات ساعت – معادل مصرف سالانه ۳۵ هزار خانوار سه‌نفره خواهد بود.

طبق بیانیه دولت، علاقه فزاینده‌ای در میان تأمین‌کنندگان انرژی برای استفاده از این نوع فضاها برای انرژی سبز وجود داشته است. از فوریه ۲۰۲۲، شرکت‌ها بیش از ۶۰۰ درخواست در مورد مکان‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

با این حال تنها ۲۶ مورد از آن‌ها پاسخ مثبت دریافت کردند، چراکه بیشتر مکان‌ها، دارایی عمومی نبود. این رویکرد واکنش مثبتی را در پی داشته است و اکنون با کمک مقامات تعمیر و نگهداری جاده، فهرست ۲۶۰ مکان موجود تهیه شده است.

نقاط مورد نظر بیشتر در ناحیه اشتوتگارت (۸۵) و پس از آن مناطق اداری کارلسروهه (۷۴)، توبینگن (۷۱) و فرایبورگ (۲۶) قرار دارند. این پیشنهاد، شهرداری‌ها، شرکت‌های خدمات شهری، تعاونی‌های شهروندی، توسعه‌دهندگان پروژه و افراد عادی را شامل می‌شود.

وینفرید هرمان، مدیر بخش حمل‌ونقل بادن-وورتمبرگ، در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که هدف از اجرای پروژه این است که تا جای ممکن تمام اپراتورها در انتقال انرژی سبز شرکت کنند.

بحران انرژی اروپا، بسیاری از شهرها را به فکر بهره‌برداری از انرژی‌های سبز سوق داده است که در این میان، انرژی خورشیدی از استقبال بالایی برخوردار است و جهان اکنون شاهد خورشیدی شدن هرچه بیشتر شهرها است.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. آلمان دارای شانزده ایالت می‌باشد. هر ایالت دارای یک دولت و قانون اساسی و تا حد زیادی خود مختار و بر اساس سازمان داخلی خود مدیریت می‌شود. دو ایالت برلین و هامبورگ فقط یک شهر هستند. ایالت برمن نیز فقط از دو شهر تشکیل شده‌است. سیزده ایالت دیگر دارای چندین شهر و روستا می‌باشند.

بزرگراه‌های این شهر خورشیدی می‌شود

بزرگراه‌های این شهر خورشیدی می‌شود

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18238

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.