• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان در اروپا

  • کد خبر : 17381
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان در اروپا
گردشگرآنلاین - اروپا نیروگاه‌های بیومتان بی‌شماری را در خود جا داده است و از این طریق توانسته طیف وسیعی از انرژی‌های تجدیدپذیر را تولید کند، ضمن این‌که به واسطه همین سازه‌ها در کربن‌زدایی بسیار موفق عمل کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، بیومتان منبع بسیار مهمی برای تولید انرژی تجدیدپذیر به‌شمار می‌رود که به واسطه افزایش هزینه گاز طبیعی و تقاضا برای انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان به منظور کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی، به‌تازگی از اهمیت بسیار بالایی در میان دولت‌ها برخوردار شده است. اروپا طی چند سال گذشته ترکیبی از بیوگاز و بیومتان به میزان ۱۹۱ تراوات‌ساعت تولید کرده است و از چهار برابر شدن آن تا سال ۲۰۳۰ خبر داده است. آلمان بیشترین تعداد نیروگاه بیومتان را در خود جا داده است، با این حال بسیاری از کشورهای دیگر قاره میزبان نیروگاه‌های بیومتان بسیاری است و به واسطه آن توانسته است نرخ کربن‌زدایی را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد. در ادامه به معرفی بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان اروپا و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در هریک پرداخته می‌شود.

نیروگاه Nature Energy Korskroدر دانمارک

نیروگاه Nature Energy Korskro یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان اروپا محسوب می‌شود که هر سال ۳۷ میلیون “نرمال متر مکعب” بیوگاز تولید می‌کند. یکی از کمپانی‌های پرتغالی طراحی، ساخت و نصب این نیروگاه را انجام داده است، با این حال کمپانی Nature Energy، شرکت دانمارکی پیشرو در تولید بیوگاز و انرژی سبز، مدیریت آن را به عهده دارد. نیروگاه بیوگاز هر سال به تولید ۷۰۸ هزار تن زیست‌توده و ۵۲۱ تن هزار دوغاب (کودآبه) در دانمارک کمک می‌کند، با این حال مدیران آن ادعا کرده‌اند که این کمپانی به واسطه برخورداری از ۱۲ نیروگاه بیوگاز در سراسر کشور، بزرگ‌ترین تولیدکننده این گاز در دانمارک به‌شمار می‌رود.

پارک فناوری Valdemingómez

هر ساله بیش از یک میلیون تن پسماند شهری در مادرید، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا، تولید می‌شود که پارک فناوری Valdemingómez بخش اعظمی از آن را به خود انتقال می‌دهد. از میزان پسماندهای وارد شده به این پارک، ۹۰ درصد مورد بازیافت قرار می‌گیرد و به تولید ۲۰۷ هزار و ۱۳ مگاوات ساعت الکتریسیته منجر می‌شود که این مقدار، انرژی مورد نیاز برای ۵۹ هزار و ۳۶۷ خانه را تأمین می‌کند. جالب است بدانید که در این پارک فناوری حدود ۲۴ درصد انرژی تولید شده، برای عملکرد خود نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیران پارک فناوری Valdemingómez ادعا کرده‌اند که تاکنون مانع از انتشار یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۶۸ تن گاز گلخانه‌ای در مادرید شده‌اند.

شرکت نفت و گاز طبیعی Future Biogas در انگلستان

شرکت نفت و گاز طبیعی Future Biogas در گیلفورد انگلستان مدیریت ۱۱ نیروگاه را در سراسر کشور به عهده دارد که هر یک از این نیروگاه‌ها با همکاری کشاورزان محلی، به تأمین ۵۰۰ هزار تن محصول مورد نیاز در هر سال آن می‌پردازند که به دنبال آن، بیش از ۴۰۰ گیگاوات ساعت بیومتان تولید می‌شود و در نتیجه، ۴۰ هزار خانه، انرژی مورد نیاز خود را از آن فراهم می‌آورند.

مدیران نیروگاه Future Biogas در نظر دارند طرح‌هایی برای توسعه هرچه بیشتر کمپانی‌های تولیدکننده بیوگاز در سراسر انگلستان ارائه دهند و از این طریق، به افزایش جذب کربن کمک کنند و در نهایت، بهبود تغییرات اقلیمی و کاهش آلودگی هوا را برای انگلستان به ارمغان بیاورند.

شرکت گاز Landwärme در آلمان

شرکت گاز Landwärme در مونیخ آلمان، به عنوان یک کمپانی مستقل پیشرو در زمینه تولید بیومتان شناخته شده است که با تولید ۲.۵ تراوات ساعت بیومتان توانسته است در لیست ۱۰ کمپانی فعال اروپا قرار بگیرد. مدیران این کمپانی را گروهی از بوداپست مجارستان تشکیل داده‌اند که تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۲۰ نیروگاه بیومتان در سراسر اروپا شده‌اند. پسماند آلی و محصولات گیاه‌سوختی که ۸۵ درصد آن از صنعت تولید قند و ۱۵ درصد از صنایع بیواتانول، بیودیزل و غذا فراهم می‌آید، تأمین نیروی این کمپانی را به عهده دارد.

کمپانی Biokraft در نروژ

در تابستان ۲۰۱۸، کمپانی Biokraft فعالیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید بیوگاز مایع در مرکز نروژ آغاز کرد و همچنان به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بیومتان منطقه نوردیک شناخته شده است که در آن، هر روزه ۲۵ تن بیوگاز مایع تولید می‌شود. مدیران این کمپانی از افزایش ظرفیت آن به یک تراوات ساعت خبر داده و مدعی شده‌اند با هدف رشد اقتصاد در نروژ، به زودی اقدامات اثربخشی برای تحقق اهداف توسعه پایدار اروپا تا سال ۲۰۳۰ پیاده خواهند کرد. مدیران این نیروگاه در نظر دارند از طریق برگزاری کمپین‌های مختلف مانند deførste۱۰۰ (به معنای اولین) تعداد ۱۰۰ خودروی سنگین حامل بیوگاز مایع را به بازار نروژ وارد کنند و از این طریق، اقتصاد کشور را بهبود ببخشند.

نیروگاه بیومتان ENVO Biogas Tønder در دانمارک

نیروگاه بیومتان ENVO Biogas Tønder در تندر دانمارک نیز یکی دیگر از بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگاز در میان کشورهای نوردیک اروپا است. این نیروگاه در هر سال به تولید ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مکعب بیوگاز از ۹۳۰ هزار تن زیست‌توده می‌پردازد و برای این کار محصولات انرژی‌زا و کود مایع را از ۱۲۰ زمین کشاورزی جمع‌آوری می‌کند. مدیران این نیروگاه امیدوار هستند بتوانند در آینده نزدیک از پسماندهای خانگی نیز برای انجام عملیات بیشتر بهره بگیرند و به تولید انرژی بیشتر برای مصارف آن‌ها بپردازند. در حال حاضر بیش از ۶۸ میلیون مکعب بیوگاز یا ۳۵ میلیون‌مکعب متان در این نیروگاه تولید می‌شود که مدیران از افزایش قابل‌توجه آن تا چند سال آینده خبر داده‌اند.

شرکت تولید گاز Jordberga در سوئد

نیروگاه Jordberga بزرگ‌ترین کمپانی تولید گاز سوئد محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و در مدت زمانی کوتاه، به موفقیت‌های زیادی در تولید انرژی تجدیدپذیر دست یافت. سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیون دلاری در این نیروگاه به تولید ۱۱۰ هزار تن پسماند سبز و تبدیل آن به بیوگاز ۱۱۰ گیگاوات‌ساعت انرژی منجر شده است و کیفیت انرژی تولید شده از آن به حدی زیاد است که قبل از تولید پیش‌فروش می‌شود. مدیران نیروگاه Jordberga مدعی شده‌اند که هر سال انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را به میزان ۳۰ هزار تن کاهش می‌دهند که این مقدار طی ۱۶ سال به ذخیره ۲۰۰ میلیونی منابع مالی آن منجر خواهد شد.

بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان در اروپا

بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیومتان در اروپا

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17381

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.