• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:

بم صاحب بوستان ۶۹ هکتاری می‌شود

  • کد خبر : 6780
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
بم صاحب بوستان ۶۹ هکتاری می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: شهرستان بم به زودی صاحب یک بوستان جنگلی به مساحت ۶۹ هکتار خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی رجبی زاده بیان کرد: این بوستان که در ورودی شهر بم قرار دارد و به مساحت ۴۳ هکتار به مناسبت روز شهدا افتتاح شد.

وی افزود: در هفته منابع طبیعی سال جاری وعده داده بودیم کار بزرگی در شرق استان شروع خواهیم کرد و آن هم افتتاح فاز اول بوستان جنگلی شهید سلیمانی در بم است.

رجبی‌زاده بیان کرد: این مجموعه در قالب ماده سه قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، به شهرداری بم احاله شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهارداشت: در آینده نزدیک نیز احاله ۲۶ هکتار دیگر(نهالستان منابع طبیعی)  که در مجاورت این بوستان قرار داد امضا خواهد شد.

رجبی زاده ادامه داد: در استان کرمان این مساحت برای یک بوستان جنگلی کم نظیر است و امیدواریم به برکت ایام شعبان در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی این پارک به همت مسوولین و خصوصا شهرداری بم در این منطقه باشیم.
وی  افزود سند احاله مدیریت این بوستان به شهرداری داده شد بدین گونه مالکیت در اختیار اداره منابع طبیعی باشد اما طرح یک بوستان در این قسمت به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان تاکیدکرد: با توجه به موقعیت این بوستان اینکه در ورودی شهر بم قرار دارد نقش ارزنده ای در بحث گردشگری می تواند ایفا کند .

وی توضیح داد: امروز با الحاق این مجموعه به شهرداری دینی که به مردم بم داشتیم ادا خواهد شد و این سرمایه که متعلق به مردم این منطقه بود به آن ها تحویل داده شد .

به گزارش گردشگر آنلاین، رجبی زاده تصریح کرد: برای راه اندازی این بوستان مردم نیز باید همکاری کنند و آن را به یک مکان گردشگری فرهنگی تبدیل کنندشهردار بم درباره بوستان جنگلی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان  توسط شورای اسلامی و شهرداری بم برای فاز اول این پروژه در نظر گرفته شده است .

علیرضا ریاضی بیان کرد: فاز اول  شامل تکمیل درختکاری ، روشنایی ، ایجاد سرویس بهداشتی و نگهبانی این بوستان جنگلی است.
وی خاطرنشان کرد: شرق استان کرمان بیش از ۵۴۳ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که  فاز اول این مجموعه  تحت عنوان شهدای شرق استان کرمان نام گذاری شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.