• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

بناهای تاریخی بدون کاربری رها نشوند

  • کد خبر : 4616
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
بناهای تاریخی بدون کاربری رها نشوند

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بناهای تاریخی پس از مرمت بدون کاربری رها نشوند، گفت: سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان آرادان در نظر گرفته شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از آرادان،حمیدرضا دوست‌محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان آرادان اظهار کرد: بناهای تاریخی که کاربری نداشته باشند، به‌مرور زمان تخریب می‌شوند و نباید پس از مرمت بدون کاربری رها نشوند.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذران بخش خصوصی با تعیین تکلیف تملک بناهای تاریخی، می‌توانند زمینه جذب مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان آرادان در نظر گرفته شده است، گفت: این منطقه توان گردشگری بالایی دارد و با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، شاهد رشد گردشگری آرادان خواهیم بود.

دوست‌محمدی با بیان اینکه نزدیکی به تهران از مزیت‌های شهرستان آرادان است، عنوان کرد: دهیاری‌های روستاهای شهرستان آرادان، رویکرد روستاهای فعال در حوزه گردشگری را مدنظر قرار دهند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از فارس، محمد بشارت، سرپرست فرمانداری آرادان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس دستور استاندار سمنان، رشد ۸.۶ درصدی اقتصادی استان باید محقق شود، گفت: رشد و توسعه گردشگری نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد.

در این جلسه طرح گردشگری دهکده سلامت پنج دروازه، طراحی و سامان‌دهی محوطه اطراف خانه معتمدی آرادان، قلعه پاده و بناهای تاریخی ازجمله کاروانسرا و آب‌انبار ده نمک و …  بررسی شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.