• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

بندر تاریخی لافت سند هویت و اصالت مردم جزیره قشم است

  • کد خبر : 1212
  • 02 اکتبر 2021 - 20:38
بندر تاریخی لافت سند هویت و اصالت مردم جزیره قشم است
گردشگرآنلاین - بندر لافت دارای ارزش و اعتبار تاریخی بالایی است و سند هویت و اصالت تاریخی مردم منطقه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گردشگرآنلاین از قشم، مهدی زارعی در دیدار با اعضای شورای اسلامی، معتمدین و جوانان شهر لافت، اظهار کرد: لافت بندرگاهی بین المللی با تاریخچه ای غنی است که از سال های دور با برخی کشورهای دنیا در ارتباط بوده است و تاریخ دریانوردی این منطقه را بخشی مهمی از دیپلماسی دریایی کشور در گذشته دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: رونق صنعت گردشگری خون تازه ای در رگ های اقتصادی قشم بود که با شروع اپیدمی کرونا پیشرفت آن با وقفه مواجه شد؛ اما خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری و شروع فصل گردشگری در چشم انداز جدیدی در انتظار اقتصاد گردشگری جزیره است.

به گفته زارعی؛ طی هفته های گذشته و با اجرای طرح روستای پاک، تلاش های شایان تقدیری توسط جامعه محلی و منطقه آزاد در نقاط مختلف جزیره در حال انجام است و بسیاری از روستاها به سطح ایده آلی در این زمینه رسیدند و آماده میزبانی از گردشگران هستند.

وی با بیان اینکه بندر تاریخی لافت دارای ظرفیت ها و سرمایه های متعددی است، تصریح کرد: لافت به یک بازتعریف در سطح ملی و بین المللی نیاز دارد؛ که در صورت همکاری جوامع محلی، منطقه آزاد قشم آماده معرفی این ظرفیت هاست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بافت تاریخی لافت با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره و فرسایش بالا نیاز به توجه ویژه دارد.

براساس این گزارش، پیش از این جلسه مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و سید محمد هاشم داخته، مدیر محیط زیست این سازمان از بافت قدیم و بخش های مختلف شهر لافت بازدیدی میدانی داشتن

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.