• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
توجه به صنعت گردشگری سبب رونق اقتصادی می‌شود

بهره‌برداری از خانه صنایع چرم و خانه صنایع‌دستی خلاق در گنبدکاووس

  • کد خبر : 6223
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
بهره‌برداری از خانه صنایع چرم و خانه صنایع‌دستی خلاق در گنبدکاووس

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: توجه به زیرساخت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی علاوه بر اشتغالزایی سبب رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، رحمان فرمانی امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ادره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری صنایع دستی، صنایع چرم و میراث فرهنگی بوده که با تخصیص اعتبار و توجه به زیرساخت‌های آن علاوه بر ایجاد اشتغال سبب رونق اقتصادی شهرستان و حتی استان خواهد شد.

وی با اشاره به برج آجری گنبدقابوس تصریح کرد: برای ساماندخی این برج آجری جهانی در سال آینده اعتبارات ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌های مهم استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس واقع شده و باید به این پروژه ها در سه حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی توجه خاص کرد.

* به روز کردن تولیدات بومی توسط هنرمندان یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی است

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: امروز با حضور سرپرست فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خانه صنایع‌دستی خلاق و خانه صنایع دستی چرم‌دوزی و شرکت خدمات مسافرتی «افرند پرواز قابوس» به بهره‌برداری رسید.

مریم آق‌آتابای درباره مشکلات صنایع دستی شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات هنرمندان به ویژه هنرمندان بومی منطقه، عدم سطح آگاهی آنها نسبت به تولیدات روز مخصوصا طراحی‌های محصولات به روز با توجه به نیاز روز جامعه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز جامعه به صنایع‌دستی به طور کاملا سنتی مانند زیورالات سنگین نبوده و نیاز است تلفیقی از طراحی سنتی با نیاز روز جامعه در تولیدات صنایع‌دستی انجام شود تا بازار فروش محصولات گسترش یافته و بتوانیم تولیدات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: به همین منظور دوره‌های به آموزی در روستاها برای هنرمندان صنایع دستی آغاز شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین فارس نوشت: وی بیان کرد: با همکاری بخشداری و دهیاران تاکنون چهار روستا از روستاهای حوزه شهرستان دوره به آموزی آغاز شده و در این روستاها ضمن شناسایی هنرمندان دوره‌های تکمیل و طراحی محصولات تولیدی با توجه به سلیقه و نیاز روز جامعه آموزش داده می‌شود.

آق آتابای با اشاره به افتتاح «خانه خلاق» گفت: در این خانه صنایع دستی با استفاده تکنیک و خلاقیت نمد را‌به پارچه طبیعی تبدیل کرده و با نیاز روز‌ جامعه می‌تواند‌به پوشاک مورد استفاده تبدیل شود، این محصولات می‌تواند به عنوان پوشاک مناسب به کشورهای سردسیر جهان  مانند کانادا صادر شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۲۵ هنرمند صنایع دستی در ۴۲ کارگاه صنایع دستی فعال بوده و محصولات ۱۰ کارگاه صنایع دستی ما به صورت تجارت چمدانی به کشورهای خارجی صادر و ۱۳ تولید کننده فعال در شهرستان به صورت اینترنتی و به روز محصولات خود را صادر می‌کنند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.