• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در البرز

  • کد خبر : 2507
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در البرز

گردشگرآنلاین- استاندار البرز گفت: برای شکوفایی گردشگری در البرز باید بخش خصوصی وارد میدان شود و ما نیز به عنوان نماینده دولت با تمام اختیارات و توان خود برای تسهیل و رفع موانع این مسیر اقدام می کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین ازالبرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در دیدار با تشکل‌های گردشگری استان که روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه گردشگری، صنعت اول دنیاست، گفت: بسیاری از کشورها حتی با اندکی جاذبه طبیعی و ایجاد بسترهای ویژه برای جذب گردشگران، اقتصاد خود را از این طریق دارند.

وی ادامه داد: فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی به خودی خود بسیار مفرح و جذاب است ولی کیفیت ارائه خدمات و معرفی جاذبه ها، در خصوص جلب گردشگران موثر است.

 گردشگری کردان استان البرز

گردشگری کردان استان البرز

عبداللهی با بیان اینکه البرز به واقع ایران کوچک است و انواع جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی را در دل خود جای داده است، اظهار کرد: ایران از برترین کشورهای دنیا در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است صنعت گردشگری  و در حوزه‌های گردشگری گل و گیاه، صنایع و… حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

به گزارش گردشگر آنلاین ازالبرز، استاندار البرز گفت: این استان مسافر ورودی فراوانی دارد ولی باید تدابیری اتخاذ شود که مسافران بجای عبور، البرز را مقصد خود قرار دهند؛ از حضور تشکل ها و بخش خصوصی در حوزه گردشگری استقبال می کنیم و در این راستا همراهی لازم را خواهیم داشت.

 صنعت گردشگری برغان کرج

صنعت گردشگری برغان کرج

عبداللهی گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در البرز باید بخش خصوصی وارد میدان شود و ما نیز بعنوان نماینده دولت با تمام اختیارات و توان خود برای تسهیل و رفع موانع این مسیر اقدام می کنیم.

وی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که روستاها احیا شوند و بوم‌گردی در استان فعال شود چراکه از این طریق اقتصاد روستاها وصنعت گردشگری نیز احیا می شود.

استان البرز یکی از استان‌هایی است که با وجود داشتن مکان‌های بسیار دیدنی طبیعی و تاریخی از دید گردشگران مغفول مانده است.

جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، کشاورزی، صنعتی و … استان البرز تا حدی ناشناخته‌اند که حتی برخی از البرز نشینان نیز از وجود آنها بی‌خبرند!

دامنه سلسله جبال البرز از دیرباز به دلیل آب و هوای مناسب، رودخانه‌های جاری و پناهگاه‌های مطمئن، همیشه محل استقرار و سکونت‌گاه‌های موقتی و دائمی اقوام و گروه های مختلف بوده است.

طبق منابع و اسناد تاریخی و مطالعات باستان‌شناسی آثاری همچون محوطه‌ها، تپه‌های باستانی و ابنیه‌های تاریخی در مناطق کرج، طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد همگی بیانگر و معرف آن است که در ادوار گذشته این منطقه از فرهنگ غنی پیش از تاریخ برخوردار بوده است.

زیبایی‌های ناشناخته با طبیعتی حیرت انگیز، وجود رودخانه‌های آب شیرین البرز، مانند رودخانه کرج، شاهرود، کردان و چشمه سارهای بسیار زیبا، غارهای طبیعی، آبشارهای مرتفع، کوه‌های بلند، درختان کهنسال، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، آب‌های معدنی با خواص درمانی، این استان را به یکی از زیباترین استان‌های گردشگری کشور از لحاظ وجود پدیده‌های طبیعی تبدیل کرده است.

استان البرز دارای جمعیتی حدود ۲٫۵ میلیون نفر است. شهر کرج سومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران و مشهد به شمار می‌آید.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.