• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت در شهرها

  • کد خبر : 11908
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت در شهرها
گردشگرآنلاین - مدیران نیویورک مدعی شده‌اند که به زودی از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت قلبی میان شهرنشینان بهره خواهند گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، بیماری‌های قلبی-عروقی نسبت به سایر انواع امراض مهلک، بیشترین نرخ مرگ‌ومیر را به دنبال دارد، به طوری که بر اساس آمار ارائه شده، همه ساله بیش از ۱۷.۹ میلیون نفر از سراسر جهان بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند و بسیاری نیز شرایط زندگی بسیار دردناکی را تجربه می‌کنند. ایالات متحده آمریکا یکی از نقاط دنیا با بیشترین نرخ شیوع بیماری‌های قلبی در جهان به‌شمار می‌رود که در آن، جوامع کم‌درآمد و غیر سفیدپوست بیشترین رنج را از این بیماری‌های متحمل می‌شوند و این کشور قصد دارد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی این نوع بیماری را کاهش دهد.

در واقع، این مردم علاوه بر سایر شرایط مؤثر بر سلامت قلب، از نظر معیشتی، محیط زندگی و حتی بهداشت در وضعیتی به سر می‌برند که می‌تواند سلامت قلب آن‌ها را با تهدید جدی مواجه کند و به همین دلیل، همه ساله نرخ قربانیان بیماری‌های قلبی در ایالات متحده آمریکا میان این افراد بیشتر است.

گروهی از متخصصان فناوری آمریکا که در زمینه ارتقای سلامت شهرنشینان فعالیت می‌کنند در نظر دارند با استفاده از هوش مصنوعی به جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت قلب و عوامل تعیین کننده اجتماعی بپردازند تا از طریق تجزیه و تحلیل آن‌ها، مداخلاتی برای افزایش برابری سلامت قلب میان شهروندان سراسر کشور پیاده کنند که البته در مرحله اول، مردم نیویورک از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

متخصصان سلامت نیویورک آمادگی خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کردند و مدعی شده‌اند تخصص خود را در زمینه افزایش سلامت قلب در اختیار محققان پروژه قرار خواهند داد به این امید که سهمی در افزایش برابری سلامت قلبی شهروندان ایفا کنند. در نتیجه، این گروهی تحقیقاتی در کنار یکدیگر در نظر دارند مؤلفه‌های مختلف مؤثر بر سلامت قلب میان شهرنشینان را مورد بررسی قرار دهند و پس از یک نتیجه‌گیری نهایی، از هوش مصنوعی برای بهبود آن بهره بگیرند.

بدیهی است که عواملی مانند غذا، اشتغال، میزان دسترسی به فضاهای سبز و نژادپرستی ساختاری به عنوان عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت قلب شناخته شده که توسط اجراکنندگان پروژه جدید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تا در نهایت، استراتژی‌هایی برای بهبود برابری میان مردم در همه این زمینه‌ها اعمال شود و سلامت قلبی آن‌ها بهبود پیدا کند.

جمع‌آوری داده‌ها در سطح خیابان‌ها

محققان آمریکایی به انجام تحقیقات و نظرسنجی‌های مختلف میان مردم پرداختند تا به یک نتیجه‌گیری کلی در مورد میزان اثربخشی عوامل تعیین‌کننده اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی بر سلامت قلب در شهرها دست پیدا کنند. این افراد همچنین به انجام تحقیقات گسترده‌ای در زمینه اعمال اقدامات مدیران برای به حداقل رساندن نابرابری سلامت قلبی میان شهروندان پرداختند و در نهایت، داده‌هایی جامع در مورد بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی جمع‌آوری کردند.

محققان در نظر دارند به منظور ادامه پروژه خود از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای تجزیه و تحلیل حجم بزرگ داده‌ها بهره بگیرند تا در نهایت اطلاعات مفیدی مانند الگوها و تبعات احتمالی آن‌ها را استخراج کنند که این اقدام به ایجاد ابزارهای تجسم داده در سطح کد پستی، نقشه‌ها و نرخ آسیب‌پذیری مردم در مقابل بیماری‌های قلبی منجر خواهد شد.

محققان آمریکایی استدلال کرده‌اند که ترکیب داده‌های جمعیتی از منابع مختلف بیشمار آن‌ها را قادر خواهد کرد از فرآیند یادگیری ماشینی برای ارزیابی سطح احتمال شیوع بیماری‌های قلبی میان شهرنشینان بهره بگیرند تا در نهایت بتوانند اقداماتی پیشگیرانه برای ابتلاء به این امراض میان مردم انجام دهند و نرخ برابری سلامت قلبی را میان آن‌ها افزایش دهند. این افراد مدعی شده‌اند که عزم خود را جزم خواهند کرد تا اثرات منفی ناشی از هوش مصنوعی را در پیاده‌سازی این پروژه به حداقل برسانند و پس از شفاف‌سازی داده‌های میان مردم، آن‌ها را در یک فضای ابرمحور امن ذخیره کنند تا امکان تجزیه و تحلیل بیشتر این داده‌ها را در مراحل بعدی پروژه فراهم بیاورند.

جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

گروه تحقیقاتی آمریکایی که به‌زودی نام خود را به عنوان پیشگامان بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت قلبی میان شهرنشینان در سراسر جهان به ثبت خواهند رساند، در نظر دارند احتمال ابتلای شهروندان به بیماری‌های قلبی-عروقی را به حداقل برسانند. اگرچه نیویورک میزبان پیاده‌سازی این پروژه خواهد بود، با این حال پیش از این محققان استراتژی خود را به طور آزمایشی در سه شهر سائوپائولو در برزیل، داکار در سنگال و اولان‌باتور پایتخت مغولستان پیاده کردند و متوجه شدند که اقدامات آن‌ها کاهش سه برابری فشار خون در میان شهروندان را به دنبال داشت. این افراد همچنین به بررسی میزان اثربخشی اقدامات خود بر سایر امراض مانند کلسترول بالا، دیابت و اضافه وزن پرداختند و به نتایج مثبتی نیز در این زمینه دست یافتند.

به گزارش گردشگرآنلاین، بر همین اساس، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که رویکرد آن‌ها در بهره‌گیری از هوش مصنوعی بر افزایش برابری سلامت قلبی در شهرها تبعات مثبت زیادی را در پی خواهد داشت و رفاه جسمی را برای تمام شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت در شهرها

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش برابری سلامت در شهرها

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.