• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

«به دنبال ردپای پیامبر (ص)» در عربستان

  • کد خبر : 9676
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
«به دنبال ردپای پیامبر (ص)» در عربستان
گردشگرآنلاین - یک نمایشگاه منحصربفرد با موضوع هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه در عربستان سعودی برگزار شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از نشنال، نمایشگاه «هجرت: به دنبال ردپای پیامبر» با موضوع هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه در این هفته در عربستان سعودی برگزار شده است.

این نمایشگاه به مدیریت «عبدالله حسین القاضی» ‌ کارشناس برجسته هجرت و متخصص زندگی‌نامه پیامبر اسلام (ص) و با همکاری هنرمندان و کارشناسان بین‌المللی برگزار شده است.

در جریان این نمایشگاه، آثار تاریخی مختلفی با همکاری موزه ملی عربستان سعودی، ‌ خانه هنر اسلامی، ‌ کتابخانه اوقاف ملک عبدالعزیز و خیریه شاهزاده ولز به نمایش درآمده.

این نمایشگاه تاریخچه و میراث هجرت را از چشم‌اندازهای مختلف از جمله علمی، ‌ جغرافیایی، فرهنگی، الهیات و غیره مورد بررسی قرار داده است.

در این نمایشگاه که در مرکز «إثراء» برگزار می‌شود، علاوه‌بر آثار هنرمندان عربستانی و بین‌المللی، ‌ اسناد و کتاب‌های متعددی نیز برای روایت داستان هجرت پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته شده است.

«اویدیو سالازار»، کارگردان اهل کالیفرنیا نیز در ماه دسامبر از یک مستند در مرکز «إثراء» رونمایی خواهد کرد. «سالازار» که سابقه همکاری در چندین فیلم اسلامی را دارد از دو سال پیش همکاری با «اثراء» ‌ را برای  ساخت یک مستند و سفر در مسیر هجرت آغاز کرد.

نمایشگاه «هجرت» به مدت ۹ ماه در مرکز «إثراء» دایر خواهد بود. به گفته مسؤولان این موسسه، این نمایشگاه در طول پنج سال در سراسر عربستان سعودی، ‌ آسیا و نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، هجرت محمد که گاهی به خلاصه هجرت نیز خوانده می‌شود، واقعه مهاجرت محمد پیامبر اسلام و همراهانش از شهر مکه به یثرب است که در سال ۶۲۲ میلادی/۱ قمری صورت گرفت.

این واقعه منجر به ایجاد اولین حکومت اسلامی در یثرب (که بعداً مدینهالنبی یا به‌خلاصه «مدینه» نامیده شد) شد و به علت اهمیتش در اسلام مبدأ تاریخ مسلمانان در دو تقویم هجری خورشیدی و هجری قمری در این سال گرفته شده‌است.

منبع: نشنال

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.