• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی در محلات آغاز بکار کرد

  • کد خبر : 13252
  • 25 اکتبر 2022 - 10:39
بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی در محلات آغاز بکار کرد
گردشگرآنلاین - مجری‌مسئول پروژه اصلاح ارقام داوودی پژوهشکده ملی گل و گیاه محلات گفت: بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی محلات، تا ۱۵ آبان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان مرکزی، شفیعی اظهار کرد: در نمایشگاه گل‌های داوودی، تعداد ۹۹۲ رقم (ژنوتیپ) برتر داوودی به نمایش گذاشته شده‌است که تمام ارقام جدید بوده و حاصل کار به‌نژادی پژوهشکده هستند.

وی ادامه داد: امسال ۶۸ رقم (رنگ) جدید به مجموعه نمایشگاه افزوده شده و با ارزیابی‌های صورت گرفته، ۲۶ رقم حذف شده‌ است.

شفیعی افزود: این ارزیابی‌ها هرساله بر اساس پروتکل‌های جهانی و معاهده UPOV صورت می‌گیرد و سال به سال، ارقام نامطلوب کاهش می‌یابند.

وی با اشاره به کیفیت ارقام حاضر افزود: بخش زیادی از این ارقام، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را دارند و اگر شرایطی فراهم شود که کشورمان بتواند این ارقام را ثبت جهانی کرده و به بازارهای بین‌المللی عرضه کند، قطعا مشتریان بسیاری خواهد داشت و درآمد خوبی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

گل داودی، نام یک سرده از تیره کاسنیان  است. گیاهان آن چندساله و بومی آسیا و شمال‌شرقی اروپا اهستند. منشأ بیشتر گونه‌ها شرق آسیا است و مرکز تنوع آن کشور آسیا یی است.[۱] انواع و ارقام بی‌شماری دارد که حدود چندین گونهٔ آن تأیید شده‌اند. گل داودی یکی از گیاهان تزیینی بسیار محبوبی است که تقریباً در سراسر دنیا و در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود. این گیاه که دارای ۱۰۰ تا ۲۰۰ گونهٔ مختلف است و باغبان‌های مجرب از گل آن برای فراری دادن خرگوش‌ها استفاده می‌کنند، برای انسان نیز خطراتی دارد. لمس کردن قسمت‌های بالایی این گیاه سمی باعث خارش و التهاب موضعی می‌شود که با داروهای ضدالتهاب و ضد حساسیت به‌راحتی قابل‌درمان است.

گل­های داوودی با شکوفه‌های تکی: این نوع از گل‌های داوودی به دلیل داشتن گلبرگ‌های سفید و مرکز زرد آن شباهت زیادی به گل مروارید دارد با این تفاوت که مرکز این نوع داوودی نسبت به گل مروارید بزرگتر است و گلبرگ‌های آن با فاصله مساوی در اطراف قرار گرفته اند. این نوع از گل‌های داوودی گاهی روی یک شاخه فقط یک گل باز می‌کنند و گاهی نیز بصورت خوشه‌ای رشد می‌کنند.

بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی در محلات آغاز بکار کرد

بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی در محلات آغاز بکار کرد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.