• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بیمارستان و توریسم سلامت در سنگاپور

  • کد خبر : 4165
  • 31 دسامبر 2021 - 10:20
بیمارستان و توریسم سلامت در سنگاپور

گردشگرآنلاین – توریسم سلامت امروزه در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و سنگاپور هم برنامه های مختلفی برای توسعه این صنعت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، سنگاپور مانترا بزرگ بعدی در چشم انداز همیشه در حال تحول صنعت توریسم سلامت جهانی است. سنگاپور دیگر تنها مقصد تفریحی یا تجاری نیست که تا چند دهه پیش بود. سنگاپور با جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر، نیروی کار قوی از پزشکان ماهر و برخی از بهترین بیمارستان های پیشرفته در آسیا، به سرعت خود را به عنوان یک مرکز جهانی توریسم سلامت معرفی می کند. تقریباً ۲۵۰۰۰۰ بیمار خارج از کشور در سال به سنگاپور مراجعه می کنند و بیمارستان ها قصد دارند تعداد آنها را چندین برابر افزایش دهند. این طرح قرار است سالانه به بیش از ۲ میلیون بیمار بین المللی خدمات رسانی کند و ۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

توریسم سلامت را می توان به طور کلی به عنوان خدمات ارائه بسته های مراقبت پزشکی خصوصی مقرون به صرفه در همکاری با صنعت گردشگری برای بیماران بین المللی که نیاز به جراحی و سایر اشکال مداخله تخصصی دارند تعریف کرد. به طور معمول این نوع مراقبت های پزشکی در کشور مادر بیمار در دسترس نیست یا قیمت بسیار بالایی دارد. خدمات بهداشتی و درمانی سنگاپور بر اساس کیفیت، بهداشت، ایمنی و قابل اعتماد بودن در سطح جهانی ساخته شده است. این با امکانات تحقیقاتی پیشرفته و اعتبار بین المللی همراه است. بخش پزشکی از سازمان‌های دولتی حمایت می‌شود و این کمک می‌کند تا سنگاپور به یکی از قطب‌های پزشکی پیشرو آسیا تبدیل شود. طی چند سال گذشته یازده بیمارستان و مرکز پزشکی در سنگاپور اعتبار کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) را به دست آورده اند. تعداد کمی از آنها دارای گواهی ISO-9001-2000 نیز هستند.

بیمارانی که از سنگاپور بازدید می کنند بیشتر از کشورهای همسایه مانند اندونزی، مالزی، استرالیا و برمه می آیند. با این حال، در دهه گذشته تعداد بیماران از هند، چین، خاورمیانه و آفریقا شاهد رشد شتابان بوده است. بسیاری از بیماران از کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده و اروپا سنگاپور را به عنوان مقصد سفر پزشکی ترجیحی خود به دلیل کیفیت نسبتاً مقرون به صرفه و در عین حال خدمات بهداشتی و درمانی رایگان آن در یک فضای پاک بین المللی انتخاب می کنند. چند سال پیش، سنگاپور برای بسیاری از روش‌های پیچیده و مبتکرانه مانند جدا کردن یک جفت دوقلو به هم چسبیده و مورد «دندان در جراحی چشم» خبرساز شده است. جدایی موفقیت آمیز دوقلوهای به هم چسبیده ۱۰ ماهه نپالی در سال ۲۰۰۱، تیزهوشی پزشکی سنگاپور را در صفحه اول روزنامه های جهان قرار داد. سنگاپور از آن زمان تاکنون به موفقیت های بسیار بیشتری هم در آسیا و هم در صحنه جهانی دست یافته است.

در سال ۲۰۰۶، بسیاری از بیمارستان‌های سنگاپور فرآیند دریافت اعتبار را از طریق کمیسیون مشترک بین‌المللی (JCI)، یک سازمان مستقر در ایالات متحده، آغاز کردند. این می تواند دلیلی باشد که در سال ۲۰۰۶ JCI فکر کرد که عاقلانه است که مقر آسیا و اقیانوسیه خود را در سنگاپور راه اندازی کند. به زودی بیمارستان‌های سنگاپور ممکن است به دنبال سیستم‌های اعتباربخشی بیمارستان‌های مستقر در آمریکا، اروپا یا آسیا در تلاش برای افزایش ارزش ویژه برند خود باشند.

برخی از بیمارستان های برتر مستقر در سنگاپور به شرح زیر است:-

۱) بیمارستان عمومی چنگی:
این ارائه دهنده خدمات پزشکی یکی از بزرگترین بیمارستان های سنگاپور است. زیرساخت فعلی آن در سیمی در سال ۱۹۹۸ ایجاد شد. این زیرساخت در نتیجه گرد هم آمدن دو برند معروف بیمارستانی، بیمارستان توآ پایو و بیمارستان چنگی شکل گرفت. بنابراین ریشه‌های این بیمارستان به سال ۱۹۵۷ بازمی‌گردد، زمانی که بیمارستان جاده تامسون ساخت خود را آغاز کرده بود.

۲) بیمارستان الکساندرا:
این بیمارستان که در سال ۱۹۳۸ تأسیس شد، به عنوان یکی از بیمارستان های اولیه امپراتوری بریتانیا در شرق دور خدمت می کرد و به بیمارستان نظامی بریتانیا معروف بود. پس از پایان جنگ جهانی دوم و حتی تا اوایل دهه ۱۹۷۰، الکساندرا به عنوان یکی از مدرن ترین و به خوبی نگهداری شده ترین بیمارستان ها در سنگاپور باقی ماند.

۳) بیمارستان دانشگاه ملی:
NUH بیمارستانی در سنگاپور است که در مجاورت دانشکده پزشکی دانشگاه ملی سنگاپور در کنت ریج قرار دارد.توریسم سلامت این دانشگاه علاوه بر اینکه یک بیمارستان آموزشی حرفه ای برای دانشگاه است، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مجهز نیز عمل می کند. این بیمارستان در رشته های قلب و عروق، گوارش، کبد، چشم پزشکی از جمله تخصص های دیگر می باشد.

۴) eMenders سنگاپور:
eMenders گروهی از پزشکان، پزشکان و جراحان مستقر در سنگاپور است که بیش از ۲۵ شاخه مختلف پزشکی و دندانپزشکی را نمایندگی می کنند.

۵) مرکز ملی سرطان سنگاپور:
مرکز ملی سرطان سنگاپور (NCCS) یک مرکز منطقه‌ای و ملی است که توریسم سلامت بر پیشگیری، مدیریت و درمان سرطان‌های مختلف از جمله سرطان‌های پوست، ریه، سینه، معده، رحم، کبد، پانکراس، لنفوم و سرطان‌های سر و گردن تمرکز دارد.

۶) بیمارستان رافلز:
بیمارستان رافلز یک گروه پزشکی پیشرو و یکی از بزرگترین مراکز گروه خصوصی در سنگاپور است که شبکه ای از بیش از ۷۸ کلینیک چند رشته ای را در سراسر سنگاپور اداره می کند. بیمارستان رافلز دارای اعتبار JCI است.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن
وبسایت Nandini Nehru است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.