• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بیمه حدود سه هزار هنرمند صنایع‌دستی مجدد برقرار شد

  • کد خبر : 11385
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
بیمه حدود سه هزار هنرمند صنایع‌دستی مجدد برقرار شد
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری گفت: بیمه ۲۷۲۴ هنرمند صنایع‌دستی که از ابتدای سال قطع شده بود، مجددا برقرار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، محمدحسین عسکرپور با اشاره به اهمیت بیمه‌های هنرمند صنایع‌دستی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری به علت عدم تامین اعتبار مورد نیاز بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی، بیمه این افراد قطع شده و هنرمندان به صورت شخصی بیمه حق بیمه خود را پرداخت می‌کردند.

عسکرپور افزود: با تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری تخصیص یافت.

سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی یادآور شد: با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هیئت دولت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای در روز دوشنبه- ۱۴ شهریور – با مدیرکل امور بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تمدید بیمه صنعتگران صنایع‌دستی برگزار و مقرر شد نسبت به تمدید بیمه صنعتگران صنایع‌دستی از سه ماهه دوم سال اقدام شود لذا صنعتگران برای تمدید بیمه تأمین اجتماعی نیازی به واریز حق بیمه آزاد در سه ماهه دوم سال را ندارند.

سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی ادامه داد: با تخصیص این مبلغ بیمه ۲۷۲۴ هنرمند صنایع‌دستی که از ابتدای سال قطع شده بود، مجددا و از امروز برقرار شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف مبالغی که هنرمندان صنایع‌دستی از ابتدای سال برای حق بیمه خود پرداخت کرده‌اند، نیز گفت: در این باره مذاکراتی را شروع کرده‌ایم و امیدوار هستیم به نتیجه برسد و خبر خوبی را در این باره به صنعتگران و هنرمندان به زودی اعلام خواهیم کرد.

از نظر سازمان صنایع دستی در ایران ۳۷۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که در ۲۴ دسته قرار می‌گیرند. از جمله صنایع دستی برتر کشور که در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند می‌توان به فرش‌های دستباف اشاره کرد که معرف بنیه فرهنگی و هنری ایران در جهان است.

در سازمان جهانی یونسکو ۶۰۰ صنعت دستی ثبت شده‌است.

۴۵۰ صنعت دستی متعلق به کشور ایران است که از این تعداد ۲۸۷ صنعت متعلق به شهر اصفهان است.

ایران سومین کشور تولیدکننده صنایع دستی در جهان است.

بیمه حدود سه هزار هنرمند صنایع‌دستی مجدد برقرار شد

بیمه حدود سه هزار هنرمند صنایع‌دستی مجدد برقرار شد

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.