• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

بیم و امید از باز شدن درهای چین!

  • کد خبر : 17081
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
بیم و امید از باز شدن درهای چین!
گردشگرآنلاین - مقام‌های چین از لغو مقررات قرنطینه برای مسافران ورودی به این کشور خبر دادند. این درحالی است که گزارش‌هایی از خیزش دوباره ویروس کرونا در این کشور منتشر شده است. از سوی دیگر، بازگشت موج سفر چینی‌ها پس از سه سال محدودیت برخی کشورها را امیدوار کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از نیویورک‌تایمز، ‌ مقام‌های چین اعلام کردند: مسافرانی که از هشتم ژانویه وارد چین شوند دیگر ملزم به سپری کردن دوران قرنطینه نخواهند بود.

از هشتم ژانویه ۲۰۲۳ به بعد مسافران ورودی فقط باید نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر مربوط به ۴۸ ساعت پیش از سفر را ارائه کنند. همزمان با لغو قرنطینه مسافران، محدودیت در شمار پروازهای ورودی به چین نیز تغییر داده می‌شود.

محدودیت‌های سفری پرجمعیت‌ترین کشور جهان را به مدت سه سال در انزوا نگه داشته بود. در سال ۲۰۲۰ ورود مسافران خارجی به چین‌ ممنوع شد، چند ماه بعد گروهی موفق شدند وارد این کشور شوند که فقط برای ملاقات با خانواده و کسب‌وکار اجازه سفر داشتند.

حتی برخی از شهروندان چینی نیز در ابتدا نمی‌توانستند به خانه بازگردند و مسافرانی که مجوز ورود به‌ چین‌ داشتند علاوه‌بر ارائه مدارک پزشکی باید دوران قرنطینه را با هزینه خود و گاهی اوقات به مدت دو ماه سپری می‌کردند.

اجرای سه سال مقررات سختگیرانه کرونا در چین که بسته شدن مرزها تا قرنطینه‌های سراسری مداوم را شامل می‌شود، اقتصاد این کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است و کاهش محدودیت‌های مرزی بخشی از برنامه گسترده‌تر چین برای لغو محدودیت‌های سختگیرانه دوران همه‌گیری کرونا است. کاهش این محدودیت‌ها از اوایل ماه جاری میلادی و به دنبال اعتراضات مردمی نسبت وضعیت اجتماعی و اقتصادی به طور ناگهانی آغاز شد.

تغییر ناگهانی در مقررات، ‌ با توجه به آمادگی نداشتن جامعه و سیستم سلامت چین، سبب کمبود گسترده داروهای سرماخوردگی و تب و افزایش شمار بستری‌های مبتلایان در بیمارستان‌ها شده است.

با این وجود تصمیم جدید مقام‌های چین برای کاهش مقررات سختگیرانه سفری باعث ایجاد امیدواری در وضعیت گردشگری جهانی شده است، چراکه مسافران چینی همواره از بزرگترین منابع گردشگری کشورهای مختلف جهان بوده‌اند. البته بازگشت به وضعیت عادی صنعت گردشگری یک شبه میسر نخواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، چین‌ بیشترین سهم در سفرهای خارج از کشور را به خود اختصاص داده بود.

تصمیم جدید چین، شرایط سفر برای چینی‌هایی که از سفر خارجی به خانه بازمی‌گردند را بسیار آسان‌تر می‌کند. با این حال آژانس‌های مسافرتی انتظار دارند که بازگشت به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا چندین ماه زمان ببرد.

روز بعد از انتشار بیانیه جدید مقام‌های‌چین درباره لغو قانون قرنطینه، ‌ بسیاری از شهروندان چین‌ برنامه‌ریزی برای سفر را آغاز کردند و هنگ‌کنگ، ژاپن، تایلند و کره جنوبی را بیش از سایر مقاصد برای سفرهای آینده انتخاب کرده‌اند.

بیم و امید از باز شدن درهای چین!

بیم و امید از باز شدن درهای چین!

منبع: نیویورک‌تایمز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17081

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.