• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بیژن مقدم مدیر جدید مجموعه تاریخی نیاوران شد

  • کد خبر : 13099
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
بیژن مقدم مدیر جدید مجموعه تاریخی نیاوران شد
گردشگرآنلاین - یک چهره رسانه‌ای به مدیریت مجموعه تاریخی کاخ نیاوران منصوب شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، بیژن مقدم، مدیر مسؤول سایت «الف» که بیشتر چهره‌ای سیاسی و رسانه‌ای است، با حکم علی دارابی ـ قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و معاون میراث فرهنگی ـ به عنوان مدیر جدید مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران منصوب شد. پیش از او، مریم جلالی این مسؤولیت را به عهده داشت که پس از مدتی به عنوان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد.

در سوابق بیژن مقدم، آن‌چنان که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرده، آمده است: «او دانش‌آموخته رشته ارتباطات است و در شورای سردبیری روزنامه رسالت عضویت دشته و سردبیری خبرگزاری فارس، مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی جام جم و مدیریت سایت خبری الف را نیز بر عهده داشته است.

او همچنین سابقه عضویت در شورای راهبردی شبکه چهار سیما، سردبیری مجله گردشگری «جهانگردان»، کمیته تدوین و اصلاح قانون مطبوعات و نظام جامع رسانه‌ای کشور، عضویت در هیات داوران جشنواره‌های رسانه‌ای و کمیته رتبه‌بندی سایت‌های خبری را در کارنامه خود دارد.»

مجموعه نیاوران از زمان قاجارها پایه‌گذاری شد و در زمان محمدرضا پهلوی بخش‌هایی به آن اضافه شد و به نوعی اقامتگاه خانوادگی به شمار می‌آمد. این مجموعه پس از انقلاب از سوی مردم محافظت شد و در سال ۱۳۶۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد. درهای کاخ نیاوران از حدود سال ۱۳۶۵ به روی مردم برای بازدید عمومی باز شد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در راستای اهداف کلان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر «دستیابی به جایگاه واقعی کشور به‌عنوان یکی از قطب­ های گردشگری جهانی از طریق توسعه کمی و کیفی گردشگری ملی، تنوع محصول و تطابق بازار با آن، ارتقاء کیفیت و استانداردسازی خدمات گردشگری و تسهیل سفر » و «شناسایی، پژوهش و مستند­سازی، معرفی، آموزش و ترویج حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه از میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی و هنرهای سنتی کشور» می‌باشد.

بیژن مقدم مدیر جدید مجموعه تاریخی نیاوران شد

بیژن مقدم مدیر جدید مجموعه تاریخی نیاوران شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.