• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تاکید استاندار قم بر استفاده از ظرفیت های گردشگری گنبد نمکی

  • کد خبر : 6235
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تاکید استاندار قم بر استفاده از ظرفیت های گردشگری گنبد نمکی

گردشگرآنلاین – استاندار قم با حضور در منطقه گردشگری گنبد نمکی قم، این منطقه را دارای ظرفیت کم‌نظیر و مستعد برای سرمایه‌گذاری دانست و بر لزوم تلاش برای معرفی جاذبه های توریستی‌ استان تاکید کرد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، سید محمدتقی شاهچراغی با حضور در منطقه گردشگری گنبد نمکی قم از طبیعت بی‌نظیر و منحصر به فرد این منطقه بازدید کرد.

استاندار قم با اشاره به وجود زمینه‌های مناست برای بهره‌مندی دوست‌داران طبیعت از زیبایی‌های این منطقه، اضافه کرد: باید از طریق برنامه‌ریزی مدون و حساب شده و با در نظر گرفتن همه ملاحظه‌ها، به‌ویژه مسائل زیست محیطی بسترهای لازم برای توسعه بوم‌گردی در این منطقه فراهم شود.

شاهچراغی، جاذبه‌های گردشگری دریاچه نمکی قم از جمله لایه‌های نمکی همراه با گِلِ رُس و نیز دریاچه بی‌نظیر آن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: گنبد نمکی قم ظرفیت و استعداد خوبی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری دارد.

وی تسریع در برنامه‌ریزی‌ها برای این منطقه را ضروری خواند و ادامه داد: باید تهیه طرح‌های کارشناسی عملیاتی و با مشارکت بخش خصوصی توانمند و با انگیزه در اولویت قرار گیرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: امیدواریم با جمع‌بندی لازم در سال آینده شاهد اجرای طرحی عملیاتی و در خور طبیعت بی‌نظیر گنبد نمکی قم باشیم.

این پدیده طبیعی  در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهر قم در محور قم-جعفریه قرار دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران شناخته شده است. بلورهای نمک گنبد به صورت تیغه‌های مشخص و کنگره‌مانند دیده می‌شود. بخش شمالی گنبد تا طول سه کیلومتر ادامه دارد و روی نمک لایه‌هایی از مارن قرمز، ژیپس و رس قرمز قرار گرفته است.

گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران به ‌شمار می‌رود. زیبایی و تنوع رنگ و قندیل‌هایی که در این گنبد وجود دارد آن را به یکی از مشهورترین جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی قم تبدیل کرده است و گردشگرهای زیادی را به این شهر می‌کشاند. یکی از این جاذبه‌های گنبد نمکی قم این است که علاوه بر ارزش گردشگری، از اهمیت علمی نیز برخوردار است؛ به‌طوری‌که با توجه به موقعیت زمین‌شناسی دارای چندین پدیده جاذب زمین‌شناسی و مستعد گردشگری زمین‌شناسی است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.