• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

تبدیل حرم حضرت زینب(س) به قطب گردشگری زیارتی اصفهان

  • کد خبر : 6720
  • 09 مارس 2022 - 11:18
تبدیل حرم حضرت زینب(س) به قطب گردشگری زیارتی اصفهان

گردشگرآنلاین – رئیس هیئت امنای حرم حضرت زینب(س) اصفهان از تبدیل این حرم به قطب گردشگری زیارتی اصفهان خبر داد و گفت: می‌خواهیم این بقعه متبرکه را به الگویی از قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت‌الاسلام سید احمد سجادی در نشستی که با خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد:  براساس منابع تاریخی و نسب شناسی همه قائل به این هستند که حضرت امام موسی کاظم(ع) دختری به نام زینب داشته‌اند، اما در هیچ کجای دنیا به جز اصفهان بقعه‌ای منسوب به زینب بنت موسی نیست.

وی با اشاره به اینکه در اوایل قرن ۱۴، شیخ عباسی قمی نامه‌ای برای مرحوم دهکردی مجتهد وقت اصفهان می‌نویسد که بقعه‌ای در ارزنان اصفهان متعلق به دختر امام موسی کاظم(ع) است، گفت: در کتاب گوهر نهفته، چگونگی یافتن این بقعه و احیای آن شرح داده شده است.

رئیس هیئت امنای حرم حضرت زینب(س) اصفهان ادامه داد: مرحوم دهکردی که استاد آیت الله بروجردی و امام خمینی بوده و در جوار همین بقعه دفن شده است، به مردم اعلام می‌کند و با کمک مردم اینجا وقف و بقعه ساخته می‌شود. اگرچه قبل از انقلاب کم لطفی‌هایی به این بقعه صورت گرفت و این منطقه از اذهان مردم دور شد.

وی با اشاره به اینکه بنای مسئولان شهر اصفهان این است که اصفهان تبدیل به پایگاه گردشگری شود، گفت: این درحالی است که اصفهان می‌تواند قطب گردشگری زیارتی هم باشد.

سجادی با بیان اینکه بنای ما این است که حرم حضرت زینب(س) تبدیل به قطب گردشگری زیارتی شود، گفت: تبدیل این مکان به قطب گردشگری زیارتی باعث رشد این منطقه محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی به این معناست که برنامه‌های فرهنگی برای همه اقشار داشته باشیم، تأکید کرد: می‌خواهیم اینجا را به الگویی از قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گنبد منحصر به فردی برای شمال حرم طراحی و اجرا شده که با پیشرفت اقدامات عمرانی، رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده، مدیر اجرایی حرم حضرت زینب(س) نیز با بیان اینکه مباحث علمی و پژوهشی در رأس همه فعالیت‌های این دوره از مدیریت حرم است، گفت: در این راستا به یک سند جامع راهبردی رسیده‌ایم که بعد از تصویب در هیئت امنا، محور فعالیت‌های ما است.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی با اشاره به اینکه قاطعیت و اطمینان علمی پشت فعالیت‌های حرم است، افزود: در توافق با سازمان اوقاف و شهرداری اصفهان بناست چشم‌انداز فعالیت‌های عمرانی حرم، تبدیل به قطب چهارم زیارتی کشور باشد. در این راستا، فضای حرم از یک ماه نیم هکتار سابق به ۴ هکتار فعلی رسیده تا بتواند پذیرای حجم زیادی از زائران ملی و بین‌المللی باشد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم حرم حضرت زینب(س) در اصفهان یادآور حرم حضرت رضا(ع) باشد، یادآور شد: هزار و ۱۰۰ خادم افتخاری و حدود ۷۰۰ خادم یار در حوزه‌های مختلف داریم، همچنین دو فعالیت درون و بیرون آستان داریم که همواره با استقبال مردم همراه بوده است.

وی با بیان اینکه جزو چند بقعه محدودی هستیم که فعالیت‌هایی اجتماعی همچون مشاوره، اشتغال، درمان را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در حوزه کمک معیشتی به نیازمندان باتوجه به کثرت مراجعه خیرین، بسته‌هایی با کمک خیریه‌ها بین نیازمندان واقعی توزیع می‌کنیم و روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ غذای تبرکی نیز طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.