• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

تدبیر شهر دانمارکی برای ترویج دوچرخه‌سواری در زمستان

  • کد خبر : 16687
  • 21 دسامبر 2022 - 9:39
تدبیر شهر دانمارکی برای ترویج دوچرخه‌سواری در زمستان
گردشگرآنلاین - مسئولان شهرداری آرهوس دانمارک برای اینکه شهروندان را به استفاده از دوچرخه در زمستان تشویق کنند، حسگرهای دما را در مسیرهای دوچرخه نصب کرده‌اند که به افراد کمک می‌کند پیش از خروج از خانه در مورد انتخاب وسیله نقلیه مناسب تصمیم‌گیری کنند و در صورت نیاز نداشتن به خودرو از دوچرخه استفاده کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین – ، شهرداری آرهوس دانمارک در حال حاضر آزمایشی را برای تعیین این موضوع انجام می‌دهد که آیا فناوری می‌تواند به گسترش دوچرخه‌سواری در زمستان منطقه نوردیک کمک کند یا بی‌تاثیر است. ماهیت این پروژه شامل قرار دادن سنسورهای دما در مسیرهای دوچرخه‌سواری است که می‌تواند اطلاعات بلادرنگ را به کاربران احتمالی در مورد وضعیت آنها منتقل کند. این اطلاع‌رسانی به‌نوبه‌خود به دوچرخه‌سواران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا با دوچرخه خود به محل کار بروند یا به جای آن ماشین یا وسیله نقلیه عمومی را انتخاب کنند.

نیکولاج بنگ، مشاور فناوری و محیط زیست شهرداری، در این رابطه توضیح داد: «اکنون می‌بینیم که بسیاری از شهروندان خودروها را هنگام کاهش دما برای تردد انتخاب می‌کنند و ما گمان می‌کنیم که این به دلیل نگرانی در مورد مسیرهای دوچرخه‌سواری لغزنده باشد؛ آرهوس باید در تمام طول سال یک شهر دوچرخه سواری باشد. به همین دلیل است که ما سعی می‌کنیم از راه‌های جدید و نوآورانه استفاده کنیم تا مردم آرهوس دوچرخه‌سواری کنند. امیدوارم این آزمایش بتواند دوچرخه‌سواران را وادار کند که عادت‌های خوب خود را ادامه دهند، حتی اگر هوا سرد شود و بنابراین پشت فرمان ننشینند.”

در این آزمایش، شهرداری آرهوس ۴۰ حسگر جدید را در شش مسیر دوچرخه‌سواری قرار داده است. سنسورها دمای مسیرها را اندازه‌گیری می‌کنند و به سرویس زمستانی شهرداری نشان می‌دهند که مسیرها چقدر برای دوچرخه‌سواری خوب است. ساکنانی که برای این طرح آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند در طول زمستان پیام‌های متنی دریافت می‌کنند، که به آن‌ها یادآوری می‌کند استفاده از دوچرخه در آن روز ایده خوبی است.

این نوع افزودن فناوری پیشرفته با وجود گزینه‌های نسبتاً دقیق پیش‌بینی آب و هوا مفید است. نکته این است که پیش‌بینی هوا فقط شرایط جوی را نشان می‌دهد اما اطلاعات زیادی در مورد وضعیت واقعی جاده‌های دوچرخه‌سواری ارائه نمی‌دهد.

این آزمایش به طور موقت در زمستان امسال اجرا خواهد شد و پس از آن وزارت فناوری و محیط زیست نتایج را ارزیابی خواهند کرد. دوچرخه‌سواران ثبت‌نام‌شده تشویق می‌شوند نظرات و تجربیات خود را در این رابطه ارائه دهند.

تدبیر شهر دانمارکی برای ترویج دوچرخه‌سواری در زمستان

تدبیر شهر دانمارکی برای ترویج دوچرخه‌سواری در زمستان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.