• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

تربت‌ حیدریه فاقد مراکز گردشگری شبانه است

  • کد خبر : 6204
  • 16 فوریه 2022 - 12:21
تربت‌ حیدریه فاقد مراکز گردشگری شبانه است

گردشگرآنلاین – رییس اتحادیه تالار، رستوران و کبابی‌های تربت‌ حیدریه گفت: این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در مسیر استان‌های جنوبی کشور به مشهدالرضا و عبور سالانه بیش از ۱۰ میلیون زائر و مسافر، به مراکز تفریحی و گردشگری شبانه‌روزی نیاز دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدحمید موسوی‌نیا افزود: از سویی اکنون سبک زندگی مردم تغییر کرده است و شهروندان مانند قدیم تمایل ندارند با غروب آفتاب راهی منازل خود شوند.
وی گفت: مسوولان باید ضمن حمایت از بخش خصوصی، زمینه کسب و کار ناشی از شبگردی شهروندان و درآمدهای حاصل از آن را، که باعث رونق چرخ اقتصاد این شهر می‌شود، فراهم آورند.
موسوی‌نیا افزود: از مجموع ۲۷ واحد عرضه غذای آماده، ۲۵ باب رستوران، ۲۳ واحد کبابی، ۱۶ واحد تالار پذیرایی و ۲ واحد حلیم پزی، تنها یک مجتمع تفریحی گردشگری در تربت‌حیدریه وجود دارد که به شیوه گردشگری نوین، به صورت شبانه و از ساعت ۱۸ تا هشت صبح روز بعد فعالیت دارد.
رییس اتحادیه تالار، رستوران و کبابی‌های تربت‌حیدریه گفت: البته از آنجا که این مجموعه به درستی معرفی نشده و مسیر فرعی منتهی به آن نیز آسفالت نشده، کمتر کسی از وجود آن آگاه است.
موسوی‌نیا در ادامه به زیان‌های اقتصادی ناشی از کرونا به صنوف فعال در این بخش اشاره و اظهار کرد: هر تالاری که به واسطه کرونا تعطیل شود، در ماه ۶۰۰ میلیون ریال خسارت به آن وارد می‌شود.
وی در خصوص جبران خسارات کرونا به فعالان این صنف افزود: تنها در همان آغاز تعطیلی‌های ناشی از کرونا و فقط به سه واحد تالار پذیرایی تربت حیدریه، تسهیلات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی دولتی تعلق گرفت.
وی گفت: تعطیلی تالارها تا اواخر بهمن ماه، موجب بیکاری ۱۵ نفر در هر تالار شده و بدتر آنکه مردم مجالس عروسی خود را در باغ‌های فاقد مجوز برگزار می‌کنند و این در حالی است که مراکز دارای مجوز و قانونمند، باید همچنان زیان ببینند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه نیز گفت: با توجه به این‌که تربت‌حیدریه در مسیر مشهد قرار دارد و هر سال ۱۰ میلیون زایر از این خطه عبور می‌کنند، چه بسا پیش می آید که گردشگرانی نیمه شب وارد این خطه شده و نیاز به رستوران داشته‌ باشند.
به گزارش گردشگرآنلاین ایرنا نوشت: علی محمدی افزود: از سوی دیگر ممکن است که برای این گردشگران یا زایران فرصت اقامت طولانی در تربت‌حیدریه فراهم نباشد و تمایل داشته‌ باشند در مدت زمان اقامت خود، ضمن بازدید از اماکن تاریخی، سوغات و هدایایی را نیز خریداری کنند.
وی با اشاره به وظیفه اداره متبوع خود در خصوص فراهم کردن زمینه فعالیت‌ مراکزی شبانه‌روزی برای خدمات‌دهی به گردشگران، گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالان بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای شبانه در تربت‌ حیدریه حمایت می‌کند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.