• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ترکیه با موزائیک گردشگر جذب می‌کند

  • کد خبر : 16531
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
ترکیه با موزائیک گردشگر جذب می‌کند
گردشگرآنلاین - مقام‌های ترکیه قصد دارند، بازدید از موزائیک‌های باستانی یکی از شهرهای این کشور را برای عموم مردم امکان‌پذیر کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، مقام‌های ترکیه مراحل مقدماتی افتتاح یک محوطه ۹۰۰ متر مربعی، شامل موزائیک‌ و ویلاهای یک‌هزار و ۵۰۰ ساله شهر «مرعش» ‌ را آغاز کرده‌اند.

به گفته مدیر موزه «مرعش»، پیش‌تر بازدید از دو محوطه باستانی ۳۰۰ و ۴۰۰ متر مربعی این شهر باستانی برای عموم مردم آزاد بوده و از سال ۲۰۲۳ مردم می‌توانند از یک محوطه ۹۰۰ متر مربعی دیگر در این شهر بازدید کنند. بخشی از این محوطه باستانی را موزائیک باستانی ۵۰ متر مربعی تشکیل می‌دهد که سال گذشته در جریان کاوش باستان‌شناسان کشف شده است.

باستان‌شناسان تاکنون در ۶۵ محوطه مختلف این شهر کاوش انجام داده‌اند و یک موزائیک ۱۴۰ متر مربعی از تصویر شکار را در سال ۲۰۱۵ کشف کردند. کاوشگران همچنین موفق شدند یک موزائیک ۵۰ متر مربعی از تصویر یک جشن را در سال ۲۰۲۱ از دل خاک پیدا کنند و یک موزائیک ۱۸ متر مربعی که اشکال هندسی به تصویر می‌کشد را نیز امسال کشف کردند.

به گفته باستان‌شناسان، موزائیکی که سال گذشته در این ویلای باستانی کشف شده است، ‌ صحنه‌ای از یک جشن در فضای باز را به تصویر می‌کشد و مهمانان و خدمتکارانی در این موزائیک باستانی به چشم می‌خورند. باستان‌شناسان این گمان را مطرح کرده‌اند که بخش‌هایی از موزائیک باستانی که در نقطه دیگری از این محدوده کشف شده احتمالا ادامه موزائیک تصویرگر جشن است.

کاوش باستان‌شناسان در این مکان هنوز به پایان نرسیده است، ولی در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

قَهرمان‌مَرعَش یا مرعش نام یکی از شهرهای ترکیه است. این شهر مرکز استان قهرمان‌مرعش در جنوب‌شرقی است.

این شهر در کوهپایهٔ کوه‌های تاوروس قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۲۰۰۰ برابر با ۳۲۶٬۱۹۸ نفر بوده‌است. منطقهٔ قهرمان‌مرعش به‌خاطر تولید آرد ثعلب (آردی ساخته‌شده از برجستگی‌های ارکیده) و بستنی مخصوص خود معروف است.

این شهر یک خندق و دو بارو داشت و در وسط آن قلعه‌ای بود معروف به قلعهٔ مروانی که به قول یاقوت به نام مروان دوم آخرین خلیفهٔ سلسلهٔ امویان نامیده می‌شد.

ترکیه با موزائیک گردشگر جذب می‌کند

ترکیه با موزائیک گردشگر جذب می‌کند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16531

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.