• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

تشدید حفاظت از میراث طبیعی و درختان کهنسال البرز

  • کد خبر : 18647
  • 28 فوریه 2023 - 11:09
تشدید حفاظت از میراث طبیعی و درختان کهنسال البرز
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: حفاظت از میراث طبیعی به خصوص درختان کهنسال ثبت شده استان، با همکاری اساتید دانشکدگان منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه تهران، تشدید می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین ازالبرز، یحیی دارایی در جلسه هم‌افزایی برای حفاظت از درختان و آثار طبیعی استان البرز پیرو انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز و دانشکدان کشاورزی و منابع طبیعی تهران، گفت: در این جلسه که با حضور سه تن از اساتید خبره گروه جنگل، گیاهپزشکی و باغبانی دانشکده منابع طبیعی  و کارشناسان این اداره کل برگزار شد، بر موارد لازم برای تشدید حفاظت از درختان ثبت ملی شده طبیعی تأکید شد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در این نشست همچنین ایجاد سازمان مردم نهاد (ngo) برای حفاظت از درختان کهنسال با حضور متخصصان و طبیعت دوستان و استفاده از دانش و حضور اساتید دانشکدگان منابع طبیعی ومحیط زیست دانشگاه تهران مد نظر قرار گرفت.

دارایی افزود: با توجه به خطر تعرض به حریم درختان کهنسال با توجه به گسترش ساخت و سازها، مقرر شد تشکیل جلسات آموزشی برای دهیاران، بخشداران و مسئولان ذیربط روستاهای دارای میراث طبیعی برای حفاظت بیشتر از درختان تشکیل شود.

در این جلسه دکتر وحید اعتماد مدیر گروه جنگلداری و اقتصاد جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت درختان کهنسال آنها را منعکس کننده تاریخ طبیعی استان البرز دانست.

او بر بازدید و بازخوانی پرونده ثبتی و مطالعه مشخصات هر کدام از درختان ثبتی تاکید کرد تا بتوان راه حل‌های جامع و جزئی برای حفظ درختان کهنسال ثبت ملی شده اتخاذ کرد.

در حال حاضر ۳۲ اثر از جمله ۲۰ درخت که مهمترین آن درخت اُرس ۲۸۰۰ ساله شهرستانک است، در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده‌ است.

استان البرز سی و یکمین استان ایران است. این استان در البرز مرکزی جای گرفته‌است و دلیل نامگذاری استان البرز به همین علت بوده‌است.

استان البرز دارای بناها و جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که ۵۲ بنای استان البرز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند.

تشدید حفاظت از میراث طبیعی و درختان کهنسال البرز

تشدید حفاظت از میراث طبیعی و درختان کهنسال البرز

منبع: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.