• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی:

تشریح برنامه های دومین سالگرد شهید سلیمانی

  • کد خبر : 3629
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تشریح برنامه های دومین سالگرد شهید سلیمانی

گردشگرآنلاین – رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به تشریح برنامه های هفته مقاومت پرداخت.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان کرمان، سردار “حسین معروفی” صبح امروز دوم دی ماه در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه های دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان گفت: مکتب حاج قاسم باید در عمل ساری و جاری شود.

وی بر لزوم گفتمان سازی تاکید کرد و افزود: کار فرهنگی کاری است که نگرش ها و رویکردها را تغییر دهد و نمادسازی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی از فرایندهای کارهای فرهنگی هستند.

رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید دل ها را باید با اندیشه زیبای او معرفی کنید و یاد او را در گفتن خاطره محدود نکنید.

وی با تاکید برآنکه شهید سلیمانی را با فضائل و نظاماتش بشناسید، تصریح کرد: مبنای زندگی شهید دل ها دست گیری بود نه مچ گیری و هیچ کس را هُل نداد و شهید سلیمانی عملگراترین فرد دوران انقلاب اسلامی است و متاسفانه شاهدیم برخی ها خوب حرف می زنند اما عمل نمی کنند.

معروفی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را مکتب پاکیزگی ها، صبر، زبان شناسی، عشق به مردم، صداقت، آبروداری، خستگی ناپذیری، خود را ندیدن، توجه نکردن به حاشیه، اصرار روی اصول، سپر بلای انقلاب و مردم شدن، مراقبت زبان، قلم و تحلیل کردن، عملگرایی و … دانست.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های سالگرد اشاره کرد و افزود: استان های کرمان و تهران محور اصلی برگزاری برنامه های سالگرد است و در کرمان ۱۶ ستاد و یک کارگروه مردمی برای برگزاری این مراسم تشکیل کردیم و همه اقشار در این قضیه فعال هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شعار امسال را “مرد میدان” اعلام کرد و ادامه داد: هفته مقاومت از ۱۰ دی ماه (جمعه) الی ۱۶ دی ماه(پنجشنبه) است علاوه برنامه های که به مدت ۲۰ شب برگزار می شود در این هفته صبح ها از ساعت ۹ لغایت ۱۱ و ۱۵ الی ۱۷ برنامه داریم و چند برنامه ملی را در شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که برنامه های در کرمان در گلزار بین المللی شهدا، بیت الزهرا و مصلی امام علی(ع) و همچنین در ۱۴ مسجد برگزار می شود، تصریح کرد: آمادگی اسکان روزانه ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر در این ایام داریم.

معروفی با تاکید برآنکه تابع ستاد ملی کرونا هستیم، اظهار کرد: اگر محدودیت کرونایی اعلام شد، جمعیت شرکت کننده را مدیریت می کنیم و برنامه ها با جمعیت کم برگزار خواهیم کرد.

وی از برگزاری ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: حدود ۱۰ برنامه در سطح ملی خواهیم داشت.

به گزارش گردشگر آنلاین از استان کرمان، رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری سالگرد، تصریح کرد: نقش شهید سلیمانی در زلزله بم در ۵ دی ماه و برنامه ۹ دی با محوریت بصیریت افزایی از جمله برنامه هایی است که قبل از آغاز دومین سالگرد برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه هفته مقاومت با دعای کمیل شروع و با دعای ندبه به اتمام می رسد، تصریح کرد: برنامه سالگرد شهدای تشییع در گلزار بین المللی شهدا برگزار می شود همچنین عصرها برنامه های فرهنگی داریم و هر شب در گلزار هیات های مذهبی برنامه دارند.

معروفی برپایی نمایشگاه عکس، پویش ختم قرآن از دیگر برنامه های هفته مقاومت در کرمان برشمرد و در ادامه به تشریح برنامه های که در شهرستان های استان برگزار می شود، پرداخت و گفت: یادمان ولایت در جیرفت، یادواره ۲۲۰۰ شهید معلم، گردهمایی بزرگ عشایر در رابر، سالگرد شهید پورجعفری در گلباف، اجتماع فاطمیون در رفسنجان، گرمیداشت شهدا در شهربابک، گرامیداشت شهید حاج قاسم در شهرستان های استان که سطح برخی از آنها ملی خواهد بود، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از هفته بسیج تا پایان هفته مقاومت ۱۰ هزار ختم قرآن تلاوت می شود، و در ادامه برگزاری ۲۲۰۰ یادمان خانگی شهدا در هفته مقاومت، ساماندهی اسکان و غذا از دیگر اقدامات این هفته برشمرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گردهمایی تقریب مذاهب، حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گردهمایی فرزندان شهدا، گردهمایی نخبگان، اساتید، دانشجویان، گردهمایی بانوان، گردهمایی یاران حاج قاسم، اجلاسیه در مصلی امام علی از دیگر برنامه های هفته مقاومت در کرمان اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که موزه جنگ نوسازی شده است، تصریح کرد: همایش گردشگری مقاومت با حضور وزیر گردشگری، صنایع دستی برگزار خواهد شد.

رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش فضای مجازی و خبرگزاری ها را بسیار موثر دانست و گفت: کمیته رسانه حدود ۷۰۵ برنامه در هفته مقاومت خواهد داشت.

به گزارش گردشگر آنلاین از استان کرمان ایسنا نوشت: وی توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، افتتاح ۶۳ پروژه آبرسانی، آزاد ۶۳ زندانی غیرعمد، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، نذر خوان، افتتاح بیش از ۴۰۰ مسکن محرومین، توزیع ۶۲۰ سری جهیزیه، کلنگ زنی و افتتاح کارگاه های اشتغال زایی در اکثر روستاهای استان از دیگر اقدامات هفته مقاومت برشمرد.

معروفی با تاکید برآنکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و این حق استان کرمان است، پیشنهاد کرد: در ۱۳ دی ماه شهر کرمان تعطیل رسمی شود و باتوجه به نظر مثبت استاندار کرمان احتمالا این مهم محقق خواهد شد.

وی توزیع بسته های فرهنگی بین زائرین، دیدار با ۵۰۰ خانواده شهیدان، جانبازان و آزادگان، برگزاری مسابقات ورزشی، اقدامات تبلیغی و فضاسازی، نامگذاری زیرگذر آزادی به نام شهدای تشییع، راه اندازی ستاد اسکان، راه اندازی ستاد موکب ها، ایجاد گذر شهید سلیمانی و … را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

وی از آغاز طرح نذر در هفته مقاومت خبر داد و گفت: در وردی شهر کرمان تابلوهای پایتخت مقاومت جهان اسلامی نصب خواهد شد.

رییس ستاد دومین سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درباره بودجه دومین سالگرد نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه برنامه ها مردمی است ضمن تشکر از اعلام آمادگی بنگاه های اقتصادی استان ولی به کمک آنها نیاز نداریم اما اجرای طرح جامع شهدا، راه اندازی زائرسرا و راهیان مکتب حاج قاسم از مطالبات ما است.

وی تاکید کرد: درخواست ما از مردم کرمان این است که در هفته مقاومت به گلزار شهدا نیایند تا ما بتوانیم زائرین را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.