• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تصویب ضوابط دانشگاه هنر اسلامی تبریز

  • کد خبر : 5924
  • 06 فوریه 2022 - 10:44
تصویب ضوابط دانشگاه هنر اسلامی تبریز

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تصویب ضوابط حفاظتی عرصه و حریم پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد حمزه زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسه شورای حریم کشور، ضوابط حفاظتی عرصه و حریم پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تصویب شد.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تغییر کاربری کارخانه چرم‌سازی خسروی تبریز نمونه‌ای موفق از احیای آثار تاریخی در ایران است.»

حمزه زاده خاطرنشان کرد: کارخانه‌ی چرم‌سازی خسروی مجموعه‌ای ارزشمند از میراث صنعتی و معماری معاصر ایران است و دو منار یا دودکش این مجموعه امروزه به‌عنوان یک نشانه شاخص شهری در تبریز چشم‌انداز زیبایی را به سیمای کل مجموعه بخشیده است که این اثر شاخص تاریخی فرهنگی به شماره ۲۷۹۱ در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانهٔ چرم‌سازی خسروی قرار گرفته‌است؛ مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ متر مربع شامل ۸ ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییر کاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرم‌سازی باقی‌مانده‌اند، مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزهٔ صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: روابط عمومی اداره‌ی کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.