• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
در دیدار نخبگان با رئیس جمهور مطرح شد؛

تعدد تصمیم‌گیران فرهنگی تا غفلت از صنعت گردشگری

  • کد خبر : 1614
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
تعدد تصمیم‌گیران فرهنگی تا غفلت از صنعت گردشگری
گردشگرآنلاین - جمعی از نخبگان و منتخبان اقشار مختلف استان اردبیل در دیدار با رئیس جمهور مشکلات و نارسایی‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و... را مطرح کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، در این دیدار که شامگاه جمعه در سالن ولایت برگزار شد، از جامعه ایثارگران رؤیا احمدیان به نمایندگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و خانواده‌های ارزشمند آنها اظهار کرد: ما انتظار داریم بازخوانی حیات معنوی و اجتماعی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) مورد توجه و الگوی بانوان و زنان قرار گیرد.

وی کاهش جمعیت و زاد و ولد را دیگر آسیب کشور توصیف کرد و گفت: در کنار این امر آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بعد خانواده‌ها، پدران و مادران را به شدت رنج می‌دهد و ضروری است تا زیست بوم معقول و منطقی در تسهیل‌گری امر ازدواج و رفع مشکلات جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی فراهم آید.

همسر سردار شاپور برزگر تصریح کرد: بانوان ما امروز به تقویت کارگاه‌های مهارت‌افزایی و حمایت در حوزه اشتغال نیاز دارند و در کنار آن گروه‌های آسیب‌پذیر و معلول جامعه نیز باید از کمک‌های معیشتی و حمایتی بهره‌مند شوند.

مهدی فتحی ستوده به نمایندگی از جهادگران بسیجی نیز با قدردانی از همت دولت جهادی و مردمی در پیمودن راه و مسیر روشن در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب افزود: باید در مسیر محرومیت‌زدایی و همچنین حرکت به سمت تأمین نیازمندی‌های مردم جدی‌تر باشیم چرا که امروز بسیاری از مناطق حاشیه شهرها و روستاها از آب شرب و سایر امکانات بی‌بهره هستند.

وی اعتیاد، طلاق و بیکاری را از مهمترین آسیب‌های جامعه شهری و روستایی استان اردبیل برشمرد و خاطر نشان کرد: برای کاستن از این آسیب‌ها باید کمر همت بسته و به رفع محرومیت و تقویت نظام اقتصادی و معیشتی کمک کرد.

نورالدین قدیمی فعال حوزه دانش‌بنیان نیز سهم استان را از شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۶ شرکت اعلام کرد و ادامه داد: عمده این شرکت‌ها با مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای روبه‌رو هستند و ضرورت دارد این شرکت‌های توانمند در حوزه اقتصادی مورد حمایت قرار گیرند.

وی تأسیس پژوهشکده انرژی را مجزا از مجموعه دانشگاه ضروری خواند و اضافه کرد: با همراهی جوانان و نخبگان استان می‌توان از ظرفیت این پژوهشگاه در جهت کاهش تلفات انرژی و بهبود این حوزه استفاده کرد.

عباسی‌نیا فعال حوزه گردشگری نیز به ظرفیت‌های بی‌نظیر این بخش در تحول اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید مناطق گردشگری جدید در شهرها تعریف شده و صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری منابع بیشتر را به سرمایه‌گذاران پرداخت کند.

وی اعمال مشوق‌های حمایتی را برای سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری یادآور شد و اظهار کرد: شمال استان از ظرفیت خوب گردشگری کشاورزی برخوردار است و طرح فلاحت در فراغت باید در این نقطه اجرا شود.

سرمایه‌گذار بخش گردشگری به توسعه گردشگری زمستانی و همچنین مجموعه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم همچون پل معلق در هیر و مشگین‌شهر، ایستگاه هوایی گردشگری را نیز راه‌اندازی کنیم تا یک حرکت مؤثر در این بخش اتفاق بیفتد.

نوید محمدنیا به نمایندگی از جوانان به هم ریختگی در حوزه فرهنگ را نتیجه تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی و غیرمعقول توصیف کرد و افزود: تعدد مراکز تصمیم‌گیر در بخش فرهنگی آسیب جدید به این حوزه وارد کرده و بهتر است بیش از هر زمان دیگر شورای فرهنگ عمومی نقشه راه را در این حوزه تعریف و مشکلات و نارسایی‌ها را به نحوه درست و شایسته برطرف کند.

وی نظام پرداخت حقوق را در کشور ناعادلانه توصیف کرد و ادامه داد: پرداخت حقوق برای یک معلم با پرداخت حقوق برای تحویل‌دار بانک از زمین تا آسمان فرق می‌کند در حالی که باید پرداختی‌ها در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش بهتر و شایسته‌تر از سایر حوزه‌ها باشد.

دو کارآفرین و سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز دغدغه‌های این حوزه را مطرح کردند که در این زمینه عدم حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری دولتی در استان، غفلت و بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و عقیم ماندن طرح‌های بزرگ صنعتی را از جمله مشکلات و نارسایی‌ها اعلام کردند.

فتحی بیطرف و یعقوب عباسی ضرورت تصویب منطقه آزاد و راه‌اندازی آن را به همراه تقویت دیپلماسی اقتصادی یادآور شد و گفت: ما به شدت نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران و تقویت شهرک‌های خصوصی هستیم که در صورت قول مساعد مسئولان توانایی اشتغال چهار هزار نفری در کمتر از سه ماه در واحدهای صنعتی وجود دارد.

کد خبر ۵۳۳۳۸۲۴
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.