• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تغییر برخی دکه‌های روزنامه به کتابفروشی و صنایع دستی

  • کد خبر : 18351
  • 21 فوریه 2023 - 11:15
تغییر برخی دکه‌های روزنامه به کتابفروشی و صنایع دستی
گردشگرآنلاین - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تغییر کسب‌وکار برخی دکه‌های روزنامه به کتابفروشی و صنایع دستی خبر داد و گفت: ۲۵ رسته از مشاغل مزاحم باید از تهران خارج شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین، سعید بیگی درباره عملکرد این شرکت در جهت خروج مشاغل مزاحم از تهران طی سال ۱۴۰۱، گفت: چند رسته اصلی با رویکردهای مختلف هدف گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن‌ها صورت گرفته است. بخشی از اهداف این است که مزاحمت‌ها برای شهروندان کاهش پیدا کند. بخشی دیگر کاهش ترافیک برای سهولت رفت و آمد مردم است.

وی با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم در منطقه ۱۲ در اولویت است، اظهار کرد: با چند رسته اعم از اتحادیه تولید کنندگان پوشاک، تولیدکنندگان کفش دست‌دوز، سازندگان طلا و بخشی از اتحادیه خشکبار مذاکراتی صورت گرفته است. این موضوعات، مذاکره محور است. همچنین بودجه‌ای برای آن‌ها نمی‌توان در نظر گرفت و نیازی هم ندارند و تغییرات بر اساس رأی بند ۲۰ بوده که صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده آرای صادر شده در شهرداری بر اساس تمهیدات است، افزود: حدود ۲۵ رسته هستند که باید از شهر خارج شوند.

اجاره دکه‌ها از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران در رابطه با وضعیت دکه‌های روزنامه در تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای لغو امتیاز دکه‌های روزنامه شهر تهران نداریم، افزود: مقرر شده تا برخی از این دکه‌های روزنامه تغییر رسته بدهند و به صنایع دستی و کتاب‌فروشی تغییر پیدا کنند. فعلا برنامه‌ای برای لغو امتیاز دکه‌های روزنامه شهر تهران نداریم.

بیگی در خصوص اجاره‌ای که باید به شهرداری تهران از سوی این دکه‌ها پرداخت شود، گفت: بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اجاره‌ای است که این دکه‌ها به شهرداری تهران می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی دکه‌های روزنامه در منطقه‌ای حذف و یا اضافه می‌شود، عنوان کرد: ممکن است دکه‌ای در برخی نقاط گذاشته شود و یا به علت‌های مختلف اعم از عملیات عمرانی و… جابه جا شود. اما از منطقه خارج نمی‌شوند و فقط جابه جایی صورت می‌گیرد. آن‌هایی که جای دیگری می‌روند به معنای حذفشان نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی دکه‌ها متعلق به تهران نیستند و جزء شهرهای اقماری هستند، تاکید کرد: این دکه‌ها چون به تهران نزدیک هستند، می‌خواهند وارد تهران شوند، اما بر اساس مصوبه شورای شهر و بازرسی کل کشور اجازه اضافه کردن این دکه‌ها به مجموعه دکه‌های تهران را نداریم.

تغییر برخی دکه‌های روزنامه به کتابفروشی و صنایع دستی

تغییر برخی دکه‌های روزنامه به کتابفروشی و صنایع دستی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.