• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
خداحافظی با هتلداری آماتور

تفاهم نامه رشته هتلداری در مدارس شهاب قشم به امضا رسید

  • کد خبر : 1935
  • 17 نوامبر 2021 - 14:19
تفاهم نامه رشته هتلداری در مدارس شهاب قشم به امضا رسید

گردشگرآنلاین – با امضای تفاهم‌نامه توسعه رشته مهارت‌های هتلداری میان آموزش و پرورش شهاب قشم و جامعه هتلداران قشم، رشته هتلداری با ۲۳ هنرجو در هنرستان ابن‌سینای دولاب آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم، مدیرعامل جامعه هتلداران قشم در حاشیه آیین انعقاد این تفاهم‌نامه، بیان داشت: این تفاهم‌نامه به مدت سه سال از ۲۴ آبانماه آغاز شده و امیدواریم با تداوم و گسترش این رشته‌ها در قشم، شاهد رفع کمبود نیروهای متخصص در این زمینه باشیم.

عبدالباسط رضوانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تنها به ۱۰۰ نیروی متخصص در زمینه هتلداری نیاز داریم، افزود: کمبود نیروهای متخصص، در قشم با توجه به وجود زیرساخت‌های گردشگری و گردشگران بی‌شمار بیش از پیش احساس می‌شود.

وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی، تقویت و نظارت بر توسعه رشته های مهارت‌آموزی هتلداری در نظام آموزش متوسطه، همکاری در دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار در اثربخشی هتلداری قشم به منظور جذب در بازارهای داخلی و خارجی و استفاده بهینه از ظرفیت آموزشی طرفین برای نیل به اهداف مشترک برشمرد.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم، تامین نیروی انسانی متخصص جهت آموزش‌های تخصصی مورد نیاز بر اساس سرفصل‌های مصوب آموزش رشته‌های مذکور در هنرستان، فراهم‌کردن زمینه برای بازدید از مراکز مرتبط برای هنرجویان این رشته و نیز دانش آموزان سایر دوره های تحصیلی در راستای اشاعه فرهنگ گردشگری و آشنایی با مفاهیم هتلداری با دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های موجود طرفین را از جمله تعهدات جامعه هتلداران برشمرد.

وی همچنین فراهم ساختن زمینه انجام دوره کارورزی هنرجویان رشته‌های مذکور و هتل‌ها و مراکز اقامتی و همکاری در برگزاری دوره آموزشی مورد نیاز مرتبط با رشته های مذکور به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز تدریس برای هنرآموزان رشته هتلداری شاغل در هنرستان موضوع تفاهم‌نامه را از دیگر تعهدات جامعه هتلداران عنوان کرد.

رضوانی رعایت کامل برنامه‌های آموزشی در کارگاه‌های مهارتی و تخصصی توسط مربیان و فراهم‌نمودن شرایط بازدید و استفاده از فضاهای تخصصی هتل‌ها، برای پیشبرد اهداف آموزشی مورد نیاز هنرجویان هنرستان را از سایر تعهدات جامعه هتلداران عنوان کر

رییس آموزش و پرورش شهاب نیز گفت: همکاری در بهره‌گیری از توان خبرگان طرفین جهت سخنرانی های حرفه ای و تخصصی و ارائه مشاوره‌های شغلی به دانش آموزان، همکاری مشترک در راه‌اندازی و توسعه رشته‌های هتلداری از جمله تعهدات دوطرف خواهد بود.

سیدمسلم دریانورد نیز بیان داشت: فراهم‌کردن زمینه استقرار رشته هتلداری و اخذ مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش، فراهم‌کردن زمینه و شرایط جذب دانش‌آموزان مستعد به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی رشته‌های مذکور در هنرستان، مهیاکردن زمینه لازم جهت بازدید دانش آموزان سایر رشته‌های تحصیلی در راستای اشاعه فرهنگ توسعه هتلداری و همکاری در تهیه برنامه‌های رسانه ای مشترک به منظور فرهنگ‌سازی در معرفی مشاغل رشته‌های مذکور از جمله تعهدات آموزش و پرورش شهاب است.

وی اظهار کرد: تامین نیروی انسانی دروس عمومی و کادر اداری هنرستان بر مبنای درجه‌بندی مدارس، تهیه و توزیع کتب درسی اعم از عمومی و تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای آموزش‌های تخصصی و کارگاه‌های عملی دروس تخصصی را از دیگر تعهدات این اداره عنوان کرد.

به گزارش فارس، در حالی شهرستان ۱۳۰ هزار‌نفری قشم سالانه پذیرای یک میلیون گردشگر است که کمبود نیروی متخصص و تحصیل کرده مرتبط با شغل هتلداری به شدت در آن احساس می شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.