• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو اراک ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 3308
  • 16 دسامبر 2021 - 11:08
تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو اراک ایجاد می‌شود

گردشگرآنلاین – معاون امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: با اجرای دو پروژه نمونه گردشگری و پویش اقلیم تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو ایجاد می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان مرکزی، اراک مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر امروز در همایش پویش ملی بذرکاری و نهال کاری در منطقه پارک آبخیز گردو اراک با بیان اینکه با اجرای دو پروژه نمونه گردشگری و پویش اقلیم تفرجگاه طبیعی در منطقه گردو ایجاد می‌شود اظهار کرد: تا سال ۹۹ حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و هم منابع ملی هزینه شده که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد منابع طبیعی به اهداف خود رسیده است.

وی افزود: در بخش منطقه گردو دو پروژه شامل بخش نمونه گردشگری از ابتدای بیمارستان تا ابتدای پارک آبخیز تحویل شهرداری شده و بخش دوم از ابتدای پارک آبخیز تفرجگاه طبیعی تا مسافت ۱۸ کیلومتر  در دره‌های گردو تحویل منابع طبیعی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر اسلامی مکلف هستند با ایجاد زیرساخت‌های لازم و با تصویب مصوبات لازم و در اختیار گذاشتن منابع مناسب در ایجاد گردشگری در این منطقه تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به اینکه امسال از ابتدا آذرماه تا پایان اسفند  پویش‌های مختلفی هم در سطح کشور و هم استان آغاز شده است ادامه داد: این دومین پویش درختکاری در استان و ۱۱ پویش در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران در حال برگزاری است.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.