• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

تقاضای مردم مالزی برای سفر به ایران/ مذاکره ایران با هواپیمایی عمان و افغانستان

  • کد خبر : 7904
  • 16 می 2022 - 11:41
تقاضای مردم مالزی برای سفر به ایران/ مذاکره ایران با هواپیمایی عمان و افغانستان
گردشگر آنلاین - مدیرکل وزارت گردشگری مالزی از تقاضای مردم مالزی برای سفر به ایران خبر داد.

به گزارش گردشگر آنلاین، زین الدین عبدالوهاب مدیرکل وزارت گردشگری مالزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که شب گذشته در هتل اسپیناس برگزار شد، در خصوص تأثیر کرونا بر صنعت گردشگری اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و وقفه دوساله در گردشگری شاید دو سال زمان ببرد تا وضعیت بازار گردشگری به حالت عادی بازگردد اما از همین الان مردم مالزی تقاضای سفر به ایران دارند.

وی افزود: در این راستا امیدواریم با بازگشایی مرزهای مالزی بتوانیم ضمن ایجاد رقابت پذیری جهانی، در راستای افزایش درآمد باهمکاری های بین المللی شرایط را به حالت سابق بازگردانیم.

مدیرکل وزارت گردشگری مالزی، افزایش پارک های تفریحی، بازسازی و به روز شدن مراکز بهداشتی و تفریحی و بهبود زیرساخت ها را از جمله اقدامات این وزارتخانه طی دو سال اخیر عنوان کرد.

عبدالوهاب با بیان اینکه ایران یکی از بازارهای مهم برای مالزی محسوب می شود، گفت: تمرکز ما برنامه ریزی برای خانواده های ایرانی، برگزاری فم تریپ ها، همکاری با آژانس های تبلیغاتی و برپایی تورهای آشناسازی با کشور مالزی است.

وی گفت: ما ایران را به عنوان اولین کشور در خاورمیانه انتخاب کرده ایم و بعد از آن به سراغ عمان و قطر خواهیم رفت، ایران برای مردم مالزی به عنوان کشوری چهارفصل جذابیت های زیادی دارد و روابط دو‌جانبه می تواند به جذب گردشگر در هر دو کشور کمک کند.

در ادامه این مراسم حرمت الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اظهار داشت: اگر به دو دهه قبل بازگردیم بیشترین حجم گردشگر ایرانی به مالزی سفر می کرد و‌ توقع این بود که مالزی این حجم گردشگر را حفظ کند.

وی با بیان اینکه ما با هواپیمایی عمان و افغانستان وارد مذاکره شده ایم، گفت: قطعا‌ً ایجاد رقابت می تواند کاهش قیمت پروازها را به دنبال داشته باشد.

رفیعی با اشاره به اینکه تبلیغات متقابل می تواند به جذب گردشگر کمک کند، افزود: طی هفته های آتی نمایشگاهی در ایران با عنوان«گردشگری جهان اسلام» خواهیم داشت که حضور کشور مالزی در این رویداد تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش همکاری های متقابل و پکیج های گردشگری مشترک می تواند چرخ گردشگری را به گردش درآورد.

در ادامه این مراسم نظام حلیمی، کاردار سفارت مالزی در ایران هم با اشاره به درخواست های زیاد مردم مالزی برای بازدید از ایران گفت: لازم است ایران هم مثل مالزی بهبود زیرساخت های گردشگری را در دستور کار خود قرار دهد و به شرایط استاندارد بین المللی برسد، مالزی طی دو‌سال کرونایی از فرصت پیش آمده برای بهبود زیرساخت های گردشگری خود استفاده کرد.

حلیمی در خصوص روابط تجاری ایران و مالزی تأکید کرد: روابط تجاری ایران و مالزی در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دلار بوده، ایران روغن پالم وارد کرده و ما هم غذاهای دریایی از ایران وارد مالزی کرده ایم اما این تمایل وجود دارد که روابط تجاری را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.