• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
توجه به ظرفیت‌های گردشگری نوروزی با پروتکل‌های بهداشتی؛

تقویم گردشگری خوسف در ایام نوروز تدوین می‌شود

  • کد خبر : 4929
  • 15 ژانویه 2022 - 13:37
تقویم گردشگری خوسف در ایام نوروز تدوین می‌شود

گردشگرآنلاین – فرماندار خوسف گفت: نوروز عید باستانی با مناسبت‌های مختلف فرهنگی ، مذهبی، باستانی برای این ایام باید برنامه‌ها و جشن‌های متناسب با این ایام پیش بینی و تقویم گردشگری شهرستان در ایام نوزور تدوین شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوسف، محمدعلی آخوندی اظهار کرد: این شهرستان به دلیل ظرفیت‌های بسیار زیاد در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی میتواند نوروزی متفاوت برای گردشگران و مسافران نوروزی این شهرستان رقم بزند.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه بافت‌های تاریخی روستاهای گارجگان و شهرهای خوسف و ماژان جهت ثبت ملی به وزارت میراق فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است، ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر این جاذبه‌ها ثبت ملی شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند و این عشایر در تولید صنایع دستی نقش ارزنده ای دارند که لازم است از این ظرفیت در ایام نوروز استفاده بهینه کرد؛ مجتمع گردشگری گواب با پیگیری‌های متعدد توانسته است مجوزهای لازم را دریافت کند و در ایام نوروز می‌تواند محل مناسبی برای استقبال از گردشگران نوروزی باشد.

وی با بیان اینکه با تدبیر و تلاش‌های رئیس جمهور توانسته‌ایم در بحث واکسیناسیون در کشور با نقطه مطوب برسیم ابراز امیدواری کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۰۱ بتوانیم میزبان گردشگران باشیم.

فرماندار خوسف اظهار کرد: ورود گردشگران و سفرهای نوروزی تابع مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا بوده و با توجه به وضعیت کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفرها انجام خواهد شد؛ از تمام ظرفیت‌ها برای استقبال از مسافران باید اندیشیده شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: شهرستان خوسف با ۹۵ اثر ثبت شده دومین شهرستان به لحاظ تعداد آثار ثبتی در سطح استان است؛ شش اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فعال هستند و دو اقامتگاه دیگر در دست احداث است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مناسبت‌های مذهبی خوبی در شهرستان وجود دارد لازم است در مجتمع هی فرهنگی مذهبی شهرستان برنامه‌های متناسب با این ایام پیش بینی شود؛ در مزار شاه سلیمان علی(ع)، مجتمع بلنجیر و مزار حضرت ابوالقاسم(ع) تعداد ۱۵۰ سوئیت برای این نوروز آماده خواهند شد تا از گردشگران و زوار این مجتمع‌های گردشگری استقبال کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از ایسنا، آخوندی بیان کرد: مقبره ابن حسام این شاعر قرن نهم هجری میتواند در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران زیادی قرار بگیرد و دستگاه‌های فرهنگی باید از هم اکنون برای این ایام برنامه ریزی‌های لازم انجام دهند.

فرماندار خوسف اظهار کرد: این شهرستان، شهرستان مذهبی و دارالعباده است و لازم است پیش بینی‌های لازم صورت پذیرد تا اقداماتی که خلاف فرهنگ عمومی شهرستان است در این ایام صورت نپذیرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.