• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تمامی ظرفیت‌ها برای کنترل سلامت مسافران نوروزی بکار گرفته شود

  • کد خبر : 5517
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
تمامی ظرفیت‌ها برای کنترل سلامت مسافران نوروزی بکار گرفته شود

گردشگرآنلاین – استاندار همدان با اشاره به پیش بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ و لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت سفرها، گفت: تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان باید برای کنترل سلامت مسافران نوروزی بکار گرفته شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، “علیرضا قاسمی فرزاد”  در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان همدان، افزود: با شیوع کرونا سفرهای نوروزی  مسافران نوروزی در سطح کشور کاهش یافت اما با توجه به واکسیناسیون گسترده، پیش‌بینی می شود مسافرت ها در نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد که این امر نیاز به مدیریت دارد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا باید میزان آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی را بررسی کند و همچنین آمادگی مراکز اقامتی برای خدمات‌دهی به مسافران نورزی نیز  مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مجموعه استان در جریان سفرهای نوروزی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام می کند، گفت: محور اصلی تدابیر و پیش‌بینی‌های انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان همدان باید پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا باشد.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: با اقدامات موثر و ارزشمند دولت سیزدهم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، وضعیت بسیار با ثباتی در جامعه حاکم شده‌ و ستاد استانی مدیریت کرونا باید تدابیر لازم را برای سفرهای نوروزی بیاندیشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان یکی از مقاصد گردشگری سفرهای نوروزی است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم را بیاندیشند.

استاندار همدان افزود: شهرداران شهرهای تابعه استان نیز باید در جریان سفرهای نوروزی از آمادگی لازم برخوردار باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در بررسی وضعیت تجهیزات و لوازم کنترل سرعت در جاده‌های سطح استان مقدمات لازم را فراهم کند.

قاسمی فرزاد گفت: سازمان صمت و همچنین اصناف استان همدان نیز آدرس تعمیرگاه‌های خودرو و نانوایی‌ها که در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند را شناسایی و در اختیار چادرهای هلال احمر مستقر در سطح استان برای اطلاع رسانی به مردم قرار دهد.

به گفته وی، مراکز درمانی سطح استان همدان و مراکز گردشگری از جمله باغ موزه دفاع مقدس نیز زمینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری از مهم‌ترین برنامه های دولت است، اظهار داشت: برهمین اساس و با حمایت دولت، توسعه و تقویت و زیرساخت‌ها در راستای برندسازی استان و جذب گردشگر به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار است.

استاندار همدان ادامه داد: همدان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر و انواع میراث معنوی و طبیعی و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور، می تواند گام بزرگی را با حمایت های ویژه دولت سیزدهم در حوزه گردشگری برای دوران پساکرونا بردارد.

وی بر ایجاد زیرساخت ها برای پذیرش گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی همدان در نوروز امسال به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز دراین جلسه گفت: این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.

“علی مالمیر” افزود: استان همدان با برخورداری از جاذبه های گردشگری در سال ۹۷ به عنوان مقصد گردشگری مسافران نوروزی معرفی شد.

وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر  استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

آبشار و کتیبه های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سرابهای نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.