• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
ضرغامی در حاشیه جلسه دولت خبر داد

تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد

  • کد خبر : 12964
  • 20 اکتبر 2022 - 9:14
تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب درخواست این وزارت خانه برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه‌ جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای اقتصاد درخواست وزارت میراث فرهنگی برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری به تصویب رسید.

وی افزود: بااینکه این مصوبه بار مالی قابل توجهی داشت، اما به دلیل اهمیت این حوزه و ضرورت تقویت زیرساخت ها این تمدید دوساله مورد موافقت قرار گرفت.

ضرغامی یادآور شد: در سال ۹۵ هم این مراکز، پنج سال معافیت پنجاه درصدی داشتند و به دلیل شرایط کرونا و ضرر و زیان‌های وارده دوسال دیگر هم لازم بود که این روند ادامه یابد.

وزیر گردشگری تاکید کرد: سال گذشته تلاش زیادی شد که بیمه‌ فعالان صنایع دستی که کسب و کار و درآمد قابل توجهی ندارند یک طرفه از سوی دولت بیمه شوند و رییس جمهوری برای ۱۰ هزار نفر از فعالان این حوزه بیمه را مورد موافقت قرار دادند.

در هر کشوری منابع درآمدی و سرمایه‌ای مردم شامل پرداخت مالیات به حکومت آن کشور می‌شود؛ معافیت مالیاتی را می‌توان خروج قانونی و به‌صورت موقت از این پرداخت تعریف کرد، که در راستای سیاست‌های حمایتی حاکمان از مردم صورت می‌گیرد.

معمولاً بیشتر چالش افراد و اشخاص با مالیات‌های مستقیم است. چراکه این مالیات‌ها مستقیماً می‌تواند بر روی درآمد آن‌ها تأثیرگذار باشد و موجب کاهش درآمدشان شود. به همین دلیل افراد حقیقی و حقوقی سعی می‌کنند با تشکیل یک واحد حسابداری منظم و استفاده از نرم افزار حسابداری خدماتی و شرکتی در ارائه مالیات خود دقیق عمل کنند. آنچه در ادامه بررسی می‌کنیم بیشتر برای افراد حقوقی کاربردی است.

کاهش ۹ درصدی قیمت خدمات هتل‌های یک تا سه ستاره در پی معافیت از مالیات بر ارزش افزوده در حالی است که ماه گذشته رییس جامعه هتلداران ایران از افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نرخ‌ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داده. افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ هتل‌ها به رسم تغییر نرخ هتل‌ها در مهرماه هر سال اعمال شده است.

تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد

تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.