• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون

  • کد خبر : 16052
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون
گردشگرآنلاین - چرخ صنعت گردشگری شهرستان تیران و کرون با وجود ظرفیت خاص و بالقوه، کُند می‌چرخد که با ریل‌گذاری و اصلاحات روبه توسعه و رشد است.

به گزارش گردشگرانلاین از اصفهان، فاصله ۴۵ کیلومتری تا مرکز استان و مرکزیت در مسیر تردد به غرب اصفهان و شهرکرد و خوزستان باعث شده که موقعیت جغرافیایی متفاوتی را برای چرخه گردشگری تیران و کرون ایجاد کند و سالانه حجم بالایی از ترددها در جاده‌های این شهرستان رقم می‌خورد.

حجم بالایی از مسافر و گردشگر از روزهای پایانی هفته و تعطیلات سال به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در این خطه تردد و اسکان دارند.

ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان هم حائز اهمیت بوده، اما کمتر شناخته و یا معرفی شده و این هم سومین مؤلفه کارساز برای شکل‌گیری صنعت گردشگری به حساب می‌آید.

ظرفیت قلعه تاریخی در حیات وحش و پارک ملی قمیشلو، خانه‌های قدیمی و سنتی، شهر زیرزمینی، قلعه‌های سر به فلک کشیده، طبیعت بکر، هوای پاک، مساجد و حمام تاریخی، کوچه باغ و درهای سنگی منحصر به‌فرد همه مصادیق پتانسیل گردشگری بوده که در سطح ملی و بین‌المللی کم‌نظیر هستند.

گردشگری در تیران و کرون یکی از سه محور اقتصادی این شهرستان به شمار می‌رود که بخش خصوصی هم در ایجاد اقامتگاه‌ها و توسعه این صنعت وارد شده و با هم‌افزایی بین بخشی شاهد تلاطم خوبی در این حوزه خواهیم بود.

کرونا، نبود برنامه‌ریزی‌های قبلی، بی‌توجهی به صنعت گردشگری، نگرش مدیریتی، نبود آشنایی و آگاهی در بین مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه از جمله موانع پیش روی چرخ گردشگری در این منطقه است.

مدیریت شهرستان از چند سال گذشته توان خود را برای تقویت این صنعت به کار گرفت که در مسیر توسعه با بحران کرونا روبرو شد که البته این چالش در سطح کشور بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را تحت تأثیر قرار داد، اما دوباره حرکت‌ها آغاز و شاهد هم‌افزایی در این حوزه هستیم.

جذب سرمایه‌گذار برای صنعت گردشگری تیران و کرون

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون با برشمردن ظرفیت‌های فعال در حوزه گردشگری این شهرستان گفت: موقعیت جغرافیایی و پتانسیل فعال طبیعی، مذهبی، کشاورزی و تاریخی توانسته سرفصل‌های متعددی از گردشگری شامل تاریخی، طبیعی، سلامت، کشاورزی و مذهبی را رقم بزند.

محسن مظاهری افزود: سرمایه‌گذاران برای رونق این صنعت وارد شده‌اند و با بازسازی خانه‌های قدیمی و رونق بوم گردی چالش اسکان که در گذشته حلقه مفقود صنعت گردشگری بود، رفع شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکصد تخت اقامتی در خانه‌های بوم گردی این شهرستان فعال شده و با وجود دیگر سرمایه‌گذاران این ظرفیت توسعه می‌یابد.

مظاهری با بیان اینکه هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اداری برای رونق گردشگری رقم خورده، خاطرنشان کرد: فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران در تیران و کرون پهن شده و با چنین اقدامی شاهد اتفاقات خوبی برای آینده این صنعت خواهیم بود.

تشکیل میز برنامه‌ریزی تخصصی گردشگری در مدیریت شهری

شهردار تیران و کرون با اشاره به پتانسیل گردشگری در این شهر، گفت: با وجود ترددهای زیادی که در جاده‌های این شهرستان رقم می‌خورد و فرصت‌های گردشگری فعال، میز برنامه‌ریزی تخصصی گردشگری در شهرداری تشکیل شده و موضوعات مربوط به این صنعت دنبال می‌شود.

حسن حجتی با بیان اینکه بحث و تبادل نظر پیرامون چالش‌ها، موانع، فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری برای توسعه صنعت گردشگری اهداف تشکیل این میز تخصصی است، تصریح کرد: جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری با محوریت این میز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان و سرمایه‌گذاران گردشگری در این نشست‌ها نیازها و دغدغه‌ها را بررسی و مدیریت شهری در حد توان و مأموریت اداری خود موضوعات را پیگیری می‌کند.

به گفته شهردار تیران و کرون، بخشی از فصل‌های گشایش موانع پیش روی صنعت گردشگری باید در سطح استانی دنبال شود که این موضوع هم با هم‌افزایی بین بخشی پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: عزم خوبی در مدیریت شهرستان تیران و کرون برای توسعه گردشگری وجود دارد و باید تشکیلات مردم نهاد هم سهم خود را ایفا کنند.

همکاری نهادهای اداری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تیران و کرون با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاری در صنایع پاک این شهرستان گفت: حفظ هوای پاک اهمیت خاصی دارد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع نوین، کشاورزی و گردشگری خواهد بود.

به اعتقاد امیر عرب، صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان خواهد داشت که همکاری بین بخشی و نهادهای اداری برای پاسخ به نیازهای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی ادامه داد: موانع پیش روی صنعت گردشگری رفع خواهد شد و در کارگروه تسهیل شهرستانی به صورت ویژه به این دسته از دغدغه‌ها پرداخته می‌شود.

گنجینه گرانبهای طبیعی فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون با اشاره به مناطق بکر طبیعی این شهرستان گفت: گنجینه گرانبهای طبیعی

مثل قلعه تاریخی قمیشلو و دالانکوه، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری بوده که با رعایت قوانین و همکاری حفاظت محیط‌زیست رقم خواهد خورد.

علی محمدی‌کیا افزود: نگرش خوبی در دوره جدید مدیریت حفاظت از محیط زیست استان اصفهان به وجود آمده و امکان تحقق گردشگری طبیعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قلعه تاریخی قمیشلو وجود دارد.

وی ادامه داد: هم‌افزایی بین بخشی رقم خورده و انتظار است تا دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان در این مسیر همکاری داشته و به توسعه گردشگری کمک کنند.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از محورهای مهم اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شود و کم‌توجهی در گذشته باعث شده کمترین بهره‌برداری از این پتانسیل صورت بگیرد.

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16052

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.