• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

تور روستاگردی در ورامین برگزار شد

  • کد خبر : 8005
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
تور روستاگردی در ورامین برگزار شد
گردشگر آنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین گفت: تور بازدید از روستاهای تاریخی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش گردشگر آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، ژیلا خدادادی روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: «در این برنامه که برای شهروندان تهرانی برگزار شد، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ورامین و روستای قلعه‌بلند و خاوه معرفی شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین عنوان کرد: «در برنامه روستاگردی گردشگران از آب‌انبار و عمارت تاریخی ارباب‌حسین، امام‌زاده سلطان سیدمحمود، حمام خزینه، کوچه درختی و قلعه تاریخی خاوه بازدید کردند.»

او افزود: این برنامه روز جمعه ۳۰ اردیبهشت حضور محمدرضا تاجیک پژوهشگر تاریخ ورامین برگزار شد.»

وی اظهار داشت: دشت ورامین با تاریخ کهن خود آثار برجسته تاریخی و جاذبه های منحصربه فرد تاریخی را در دل خود جای داده که از گذشته های دور تا کنون جهانگردان و ایرانگردان بی شماری از آن بازدید و در یادداشتها و سفرنامه های خود از آنها به نیکی یاد کرده اند.

این مسئول ادامه داد: در راستای معرفی این آثار و جاذبه ها به نسل جدید و خصوصاً فراهم کردن زمینه های آشنایی بیشتر شهروندان با آثار و جاذبه های روستایی،  تورهای گردشگری یک روزه رایگان روستاگردی برنامه ریزی و همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی برگزار شد.

وی برگزاری این تورها را نشانه توجه مدیریت شهری ورامین به میراث کهن منطقه دانست و عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین از چند سال گذشته تا کنون در حوزه میراث فرهنگی برنامه ریزی های هدفمندی در راستای معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ورامین صورت داده اند.

تاجیک افزود: برگزاری تورهای گردشگری ورامین گردی در حوزه های گردشگری روستاگردی، طبیعت گردی، گردشگری صنایع دستی محلی، گردشگری آثارتاریخی، گردشگری مذهبی و زیارت اماکن مقدس و بقاع متبرکه امامزادگان و … از جمله این برنامه هاست.

وی یادآور شد: با برگزاری تور گردشگری روستاگردی، جمعی از شهروندان علاقه مند در قالب NGOها و انجمنهای علمی و فرهنگی از جاذبه های شهرستان ورامین بازدید کردند.

منبع: میراث آریا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8005

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.