• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تور مجازی ۳۶۰ درجه بافت تاریخی یزد آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 7333
  • 24 مارس 2022 - 11:17
تور مجازی ۳۶۰ درجه بافت تاریخی یزد آغاز به کار کرد

گردشگرآنلاین – تور مجازی ۳۶۰ درجه سه بنای تاریخی شهر یزد برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی راه اندازی و در اختیار مسافران نوروزی و شهروندان یزد قرار گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، پیشرفت تکنولوژی زمینه‌ای را به وجود آورده که افراد می‌توانند بدون اینکه در نقطه‌ای حضور داشته باشند،‌ تصاویر و فیلم‌های آن مکان و مجموعه را مشاهده کنند و هر اطلاعاتی که لازم دارند به دست آورند و تور مجازی ۳۶۰ درجه از جمله این تکنولوژی ها است.

با این وجود دیدن صرف تصویر و فیلم نمی‌تواند حس حضور را به انسان منتقل کند و به عنوان مثال اینکه شخصی تصاویر یا فیلمی از یک بنای تاریخی را مشاهده کند،‌ حس حضور در آن مکان و بنای تاریخی را به فرد منتقل نمی‌کند و صرفا زمینه‌ای برای افزایش اطلاعات فرد را به وجود می‌آورد.

این موضوع خود خلا بسیار زیادی در امر تورهای مجازی بود که به وفور در فضای مجازی می‌توان یافت که البته وجود همین تورها هم از اهمیت بسیار زیادی در معرفی جاذبه‌های گردشگری برخوردار است و در کنار تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای جذب گردشگر باشد.

تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلاف تصاویر و فیلم‌های رایج که این روزها در وب‌سایت‌ها و نرم افزارهای مختلف قابل مشاهده هستند،‌ در کنار افزایش اطلاعات فرد نسبت به مکان‌های مختلف،‌ ایجاد حس حضور در مکان را به صورت کامل برای فرد انجام می‌دهد به گونه‌ای که به راحتی فرد استفاده کننده از این تکنولوژی می‌تواند خود را در محل حس کند.

استفاده از این تکنولوژی و تور مجازی ۳۶۰ درجه این روزها در ارتباط با بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد انجام شده و اداره گردشگری سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اقدام به استفاده از این تکنولوژی در ارتباط با چند مجموعه گردشگری استان کرده است.

کیفیت این پروژه‌ها به حدی است که فرد بدون هیچ استثنایی خود را در آن بنای تاریخی حس می‌کند و می‌تواند هر قسمت از بنا را که خواسته باشد در تمام زوایا به صورت کاملا طبیعی مشاهده کند.

علیرضا ثواچه مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در راستای معرفی بیشتر شهر یزد برنامه ای مجازی با قابلیت دیدن معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در روز و شب راه‌اندازی کردیم.

وی در مورد تور مجازی ۳۶۰ درجه ادامه داد: در این زمینه،‌ می‌توان از سه روش استفاده از عینک مجازی، استفاده از لینک ورود موبایلی و بازدید سایت از طریق کامپیوتر از اماکن گردشگری بازدید کنند.

وی افزود: از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به دیدن اماکن گردشگری مهم در سه سطح زیرزمین ، سطح و بالای زمین، دریافت اطلاعات و توضیحات بناها به صورت متنی، دیدن عکس‌های قدیمی و جالب برخی از نقاط جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.