• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

توسعه اقامتگاه های بوم گردی در منطقه «میشخاص» ایلام

  • کد خبر : 5673
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
توسعه اقامتگاه های بوم گردی در منطقه «میشخاص» ایلام

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از توسعه اقامتگاه های بوم گردی در منطقه گردشگری«میشخاص» ایلام خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به ضرورت تقویت و توسعه اقامتگاه های بوم گردی اظهار کرد: منطقه میشخاص واقع در شهرستان ایلام به دلیل باغات فراوان یکی از مناطق مهم استان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری است.

وی گفت: محدود بودن زمین‌های زراعی و باغی در برخی از مناطق روستایی استان زمینه را برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این مناطق فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اضافه کرد: مناطق روستایی منطقه میشخاص فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند که در همین زمینه در روستاهای هدف گردشگری میشخاص شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

شنبه زاده بیان کرد: در روستای طولاب میشخاص سه مرکز گردشگری فعالیت دارند، چند مرکز دیگر نیز در حال احداث است که این مراکز هر ساله میزبان میهمانان زیادی از سراسر کشور هستند.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه‌های برای استفاده از ظرفیت صنایع دستی روستاهای منطقه برای ارائه به مهمانان و گردشگران در حال تدوین است چراکه با توسعه مراکز فروش صنایع دستی در روستاها می‌توان درآمد روستائیان را افزایش داد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: توسعه گردشگری روستایی و حمایت از مراکز بوم گردی علاوه بر احیای اقتصاد روستاها می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد مردم نیز داشته باشد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.