• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

توسعه زیرساخت های چشمه‌های آبگرم دهلران

  • کد خبر : 5662
  • 09 ژانویه 2022 - 14:28
توسعه زیرساخت های چشمه‌های آبگرم دهلران

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از توسعه زیرساخت های چشمه‌های آبگرم دهلران خبر داد و گفت: اجرای این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام است.

عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: چشمه‌های طبیعی آب‌گرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب‌برانگیزترین جلوه‌های طبیعی شهرستان مرزی و آبگرم دهلران بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیربومی استان ایلام به شمار می‌رود.

وی افزود: خواص طبیعی و گوگردی آب‌گرم چشمه‌ها باعث شده که سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف کشور برای آب‌تنی، چشمه‌های آبگرم دهلران را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

وی گفت: گردشگران، طبیعت‌دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسمی و افراد دارای عارضه‌های پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی به ویژه گوگرد، چشمه‌های آبگرم دهلران را به عنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان خود معرفی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اظهار کرد: بهسازی راه دسترسی چشمه قیر به طول ۴ کیلومتر شامل پل و ابنیه و تسطیح با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی در راستای تسهیل تردد گردشگران در حال انجام است.

شنبه‌زاده اجرای طرح را خواسته گردشگران، مردم و مسئولین شریف دهلران و عشایر کوچ‌رو در منطقه دانست و افزود: اجرای این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از مهر، چشمه قیر جوشان در فاصله هفت کیلومتری از شهر دهلران و در داخل منطقه نمونه گردشگری واقع شده است که از پدیده‌های نادر طبیعی در کشور محسوب شده و در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.