• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:

توسعه زیرساخت های گردشگری جزو اولویت های شورای شهر یزد است

  • کد خبر : 1012
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
توسعه زیرساخت های گردشگری جزو اولویت های شورای شهر یزد است
گردشگرآنلاین - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار شورای شهر یزد است، گفت: ۷۰ پروژه نیمه تمام عمرانی از سال‌های قبل داریم که باید تکمیل شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: شورای اسلامی ششم با پایان انتخابات که فراز و نشیب‌های بسیاری داشت و مشخص شدن اعضای شورا که جمعی از متخصصین و متعهدین هستند جلسات کاری خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به انتخاب شهردار به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه شهرداری بیان کرد: شهردار باید بر اساس رویکردها و نگاهی که شورای شهر دارد، انتخاب می‌شد که متأسفانه شهر یزد به دلیل نداشتن سمت و سوی سرمایه‌گذاری و درآمدزایی در اداره شهر فشار بیش از اندازه‌ای بر مردم دارد.

وی تشریح کرد: عوارض و جریمه‌ای که از مردم می‌گیریم یا دیرکرد عوارض و جریمه‌ها به دلیل دیر پرداخت کردن قسط از جمله فشارهای بر مردم است که راه حل کاهش این فشار، ایجاد درآمد پایدار، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد تحول و انگیزه‌بخشی در حوزه منابع انسانی خدمت‌گزار است که باید در دستور کار قرار بگیرد و از رویکردهای مهم شورای شِشم هم هست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد توجه به امور اجتماعی، رفاهی، فرهنگی و به‌ویژه گردشگری هم در حوزه زیرساخت‌ها و هم معرفی ظرفیت‌های شایسته تاریخی و فرهنگی گردشگری را از رویکردهای شورای ششم دانست و گفت: برای مثال همین شاخه گردشگری به تنهایی ۱۸۰ صنف را می‌تواند زنده کند و به درآمد برساند.

وی توجه به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و تعیین تکلیف آن‌ها را از دیگر رویکردها عنوان کرد و افزود: ۷۰ پروژه نیمه تمام عمرانی از سال‌های قبل داریم که باید تعیین تکلیف شود پروژه‌هایی که تعدادی از آن‌ها ۳۰ سال معطل مانده و در واقع کار مردم قفل مانده چون ما نتوانستیم تصمیم بگیریم.

حیدری توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز و ساماندهی آبرسانی را از دیگر رویکردهای این دوره بیان و تشریح کرد: به دلیل اقلیم جغرافیای که داریم متأسفانه در بحث فضای سبز به سمت گیاهان پُرآب رفتیم یا برای آبیاری گیاهان از آب شیرین شرب استفاده کردیم.

وی مجموعه این رویکردها را در انتخاب شهردار مهم برشمرد و افزود: بیش از دو ماه برای انتخاب شهردار وقت گذاشتیم و مجموعه رویکردها و سخت بودن تطبیق این شاخصه‌ها با نامزدهای شهرداری و انتخاب فردی جهادی، پای‌کار، سحرخیز و کار راه‌انداز نیاز به دقت بیشتر داشت که سبب طول کشیدن فرآیند انتخاب شهردار شد.

سخنگوی شورای شهر اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه این حق مردم است که بهترین شهردار را داشته باشند، بیان کرد: برای استیفای حق مردم تصمیم گرفتیم زمان کافی برای انتخاب شهردار بگذاریم تا چهار سال شهر را خراب نکنیم و تمام حرف و حدیث‌های رسانه‌ها را به دل و جان خریدیم تا بهترین را انتخاب کنیم.

وی گفت: در دو گزینه نهایی انتخاب شهردار به افرادی رسیدیم که هم‌پای هم کار کردند و هر دو با سابقه و تجربه کار شهرداری و استانداری خوب عمل کردند.

حیدری افزود: رأی ۶ به پنجی که به دست آمده بود رأی واقعی بود و هیچگونه دخل و تصرفی در آراء صورت نگرفته و به دلیل شفاف‌سازی که می‌خواستیم در تمام مراحل باشد، رأی‌گیری بر اساس آنچه در جلسه هماهنگی صورت گرفته بود در جلسه علنی هم انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد شهردار را دوازدهمین عضو شورای شهر برشمرد و گفت: شهرداری و شورای شهر در ادامه کار شهر قرار دارد و حال این اختلاف رأی از اختلاف نظر و سلیقه است کما اینکه این امکان وجود دارد که همین موافقان هم سر موضوعی با شهردار اختلاف نظر داشته باشند اما پشتوانه یکدیگر هم هستند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم به وعده‌هایی که زمان انتخابات دادیم و رویکردهایی که الآن مدنظر داریم و جزو اولویت‌های شهر است عمل کنیم.

حیدری رفع ایرادات طرح تفصیلی، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی، تعویض و ساماندهی ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، اولویت دادن به نیازهای جوانان، آموزش، تفریح و ورزش، خانواده، نشاط را از دیگر رویکردهای شورای ششم دانست و گفت: باید یک شهر پیشرفته اسلامی را بسازیم که مختصاتش زیبایی، نشاط، آرامش و امنیت است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط شورای شهر با گروه‌های مردمی گفت: از طریق محله محوری و مسجد محوری با اقشار مختلف مردم در ارتباط خواهیم بود و بر این باور هستیم که اگر کارکردهای اصیل و اصلی مساجد دیده شود، اتفاقات خوبی در محلات می‌افتد.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: سرانه مسجد در بافت قدیم در بعضی محلات برای هر ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر یک مسجد بود و هیچ وقت از زیادی مسجد گله نداشتند ولی الآن در منطقه‌ای با ۱۰ هزار نفر جمعیت یک مسجد می‌سازیم تازه عده‌ای می‌پرسند برای چه مسجد ساخته می‌شود و این پرسش به این دلیل است که ما مسجد را منحصر کردیم در فریضه‌ای که تنها ۲۰ دقیقه وقت می‌خواهد ولی اگر همه کارکردهای مسجد نشان داده شود و به محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، خانوادگی، هنری و ورزشی تبدیل شود و محل تجمع معتمدین که کوهی از تجربه و نخبگان که دریایی از علم هستند، بشود در این صورت مسجد به مکانی برای رشد و اعتلای محله و شهر تبدیل می‌شود.

وی افزود: اگر اتاق فکر و تصمیم‌سازی عملی که می‌خواهیم انجام دهیم در دل محل توسط نخبگان و معتمدین انجام شود رشد و پیشرفت برای محل به وجود می ‌آید.

حیدری با اشاره به ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی همچنین مراکز علمی، پژوهشی و فناوری بیان کرد: ما شورای شهر هستیم نه شهرداری و اگر بخواهیم مدیریت جامع شهری که مدنظر داریم اتفاق بیفتد باید فراتر از شهرداری وظیفه خودمان را انجام دهیم، بسیاری از مشکلات مردم منحصر به مجموعه شهرداری نیست و مربوط به سازمان و ارگان‌هایی می‌شود که ما وظیفه داریم در چهارچوب قانون آن‌ها را حل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.