• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

توسعه کارگاه میناکاری آیسک با اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی

  • کد خبر : 2059
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
توسعه کارگاه میناکاری آیسک با اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی

گردشگرآنلاین – مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی به طرح توسعه کارگاه میناکاری ترنم کویر آیسک خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: سال ۱۳۹۶ به همت خانم دوستی، بانوی کارآفرین، هنر میناکاری در شهرستان سرایان رونق گرفته و با راه‌اندازی اولین کارگاه میناکاری استان با مجموع اشتغال ۱۶ نفر  این هنر به مجموعه رشته‌های صنایع‌دستی شهرستان اضافه شد.

محمد عرب افزود: با توجه به استقبال بی‌نظیر از این رشته و باهدف اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و کسب‌وکار و ایجاد اشتغال و با توجه به طرح توسعه این کارگاه و افزایش شاغلین کارگاه به ۳۰ نفر،  ۲ هزار میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان به این کارگاه پرداخت شد.
وی گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی می‌توانند در قالب احداث یک فضای کارگاهی برای فعالیت یا در قالب مشاغل خانگی فعالیت کنند تا از معافیت مالیاتی و تسهیلات حمایتی نیز برخوردار شوند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان افزود: اساس کار در طرح‌های پشتیبان، حمایت از تولیدکنندگان کارگاه‌های خانگی است و تسهیلات پشتیبان مخصوص افرادی است که علاوه برداشتن مهارت کافی، مسئولیت حمایت از شاغلان خانگی را در چرخه‌ی تولید اعم از بازاریابی و فروش، تهیه تجهیزات و مواد اولیه، آموزش، طراحی و نوآوری و… به عهده می‌گیرند.

میناکاری روی سفال از هنر‌های اصیل ایرانی محسوب می‌شود و از ترکیب سه عنصر اصلی طبیعت یعنی آب، آتش و خاک با یکدیگر، محصولی شگرف و زیبا به وجود می‌آورد.

معمولاً طرح‌های میناکاری از الگو‌های اسلیمی الهام گرفته‌شده که در اجرای تزئینات مساجد در دوره اسلامی بسیار کاربرد داشته است.

منبع: صداوسیما  

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.