• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیرکل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه «نابای»

  • کد خبر : 3623
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه «نابای»

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی از اجرای برنامه‌های توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ با محوریت رودخانه «نابای» این شهرستان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سیدجواد موسوی در جلسه با رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، کوهسرخ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ریوش اظهار کرد: این رودخانه که از ارتفاعات شمالی کوهسرخ سرچشمه می‌گیرد از وسط شهر ریوش عبور می‌کند و توسعه گردشگری با آبیاری زمین‌های زراعی و باغ‌های روستاهای طرق، قراچه، کریز و برخی روستاهای دیگر وارد سد شهید مدرس می‌شود.

وی عنوان کرد: این رودخانه به طول بیش از ۶۵ کیلومتر و با توجه به اینکه دائمی است و در طول سال نیز جریان دارد یکی از مهمترین جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری مبتنی بر این رودخانه جذب کنیم و پس از آن عملیات اجرایی توسعه گردشگری این شهرستان با محوریت رودخانه نابای را آغاز کنیم.

رودخانه نابای کوهسرخ

رودخانه نابای کوهسرخ

موسوی به دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و افزود: بافت ارزشمند شهر ریوش و بسیاری از روستاهای این شهرستان حفظ شده و می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بافت‌های ارزشمند شهر ریوش و روستاهای این شهرستان نیازمند جداره‌سازی است، ادامه داد: بازآفرینی بافت ارزشمند شهر ریوش و روستاهای این شهرستان در دستور کار این اداره‌کل برای افزودن برظرفیت‌های گردشگری است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در این جلسه اظهار کرد: رودخانه نابای و محور گردشگری کوهسرخ، ظرفیت تبدیل به یکی از مهم‎ترین جاذبه‌های گردشگری استان را دارد.

وی ادامه داد: جاده ارتباطی شهرستان کوهسرخ که دو شهرستان نیشابور و کاشمر را به یکدیگر متصل می‌کند، یکی از مهمترین دغدغه‌های ماست که برای توسعه این جاده در حال رایزنی هستیم.

نیک‌بین به زیارتی بودن شهر کاشمر اشاره و تصریح کرد: توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کوهسرخ موجب ماندگاری زائران و مسافران در کاشمر و کوهسرخ خواهد شد.

 

 

صدور ۱۱ مجوز برای تاسیسات گردشگری تربت حیدریه از ابتداء سال ۱۴۰۰

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی ایسنا نوشت: رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: ۱۱ مجوز شامل موافقت اولیه، موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری برای تاسیسات گردشگری در شهرستان تربت‌حیدریه از ابتداء سال جاری صادر شده است. این تاسیسات شامل دو مجتمع گردشگری، یک هتل، هفت اقامتگاه بوم‌گردی و یک خانه مسافر است.

علی محمدی عنوان کرد: این مجموعه‌ها بیشتر در سطح روستاها و مناطق گردشگرپذیر از جمله سدنسر، رودمعجن، کدکن، رباط سنگ، رزگ، قلعه نو و  شهر تربت‌حیدریه قرار دارند. این تاسیسات گردشگری برای حدود ۶۰ نفر در شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی تصریح کرد: شهرستان تربت‌حیدریه بیش از ۴۰ نوع تاسیسات گردشگری فعال دارد که با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در دروازه جنوبی مشهد مقدس و عبور بیش از ۱۰ میلیون زائر و گردشگر از این محور، ایجاد این زیرساخت‌ها ضروری است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.