• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس:

توسعه گردشگری فارس در گرو امکانات مازاد

  • کد خبر : 5358
  • 24 ژانویه 2022 - 15:25
توسعه گردشگری فارس در گرو امکانات مازاد

گردشگرآنلاین – مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت: استفاده از امکانات مناسب و مازاد دستگاه‌های اجرایی فارس با مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بخشی از کمبودهای استان در این زمینه را جبران خواهد کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد رضا نقیب زاده، دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری این شرکت با دانشگاه شیراز افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی عمدتا دارای امکاناتی هستند که در گذر زمان بلااستفاده مانده یا امکان بهره‌برداری مناسب تر از آنها با مشارکت بخش خصوصی وجود دارد، شرکت توسعه گردشگری فارس فعال سازی این فرصت‌ها را در چارچوب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی و ضوابط مرتبط در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع استان و به کارگیری ظرفیت‌های موجود همسو با توسعه گردشگری، اهمیت این اقدام را دو چندان کرده است.
او اظهار داشت: از سوی دیگر، با توجه به اینکه امکانات زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های گردشگری اعم از تاسیسات زیربنایی و شهری مناسب هم موجود است، امکان بهره برداری به عنوان پروژه‌های گردشگری در کمترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس بیان کرد: بر همین اساس، امکانات و ظرفیت‌های موجود دانشگاه شیراز که در اقدامی ابتکاری با ایجاد مدیریت سرمایه‌گذاری شناسایی شده، در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته که منجر به امضای تفاهم نامه بین این شرکت با دانشگاه شیراز شد.
نقیب زاده افزود: پیشنهاد می‌شود در تمام دستگاههای اجرایی بخشی تحت عنوان مدیریت مشارکت بخش خصوصی عمومی برای به کارگیری توان سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌برداری اقتصادی از امکانات موجود و تکمیل پروژه‌های ایجاد شود.
وی ادامه داد: مذاکره با دیگر دستگاه‌ها نیز هم اینک در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری تعداد قابل توجهی از چنین پروژهایی در استان باشیم.امکانات مازاد دستگاه‌های اجرایی برای توسعه گردشگری به کار گرفته شود

شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. علاوه بر شهر باغ و ادب ایران، تخت جمشید بزرگ‌ترین و نام‌آورترین بنای تاریخی جهان نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد. این شهر با تمام ویژگی‌های شهری و تاریخی‌اش، به‌تنهایی می‌تواند یکی از ارزشمند‌ترین مناطق گردشگری ایران محسوب شود. شیراز یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. در اردیبهشت ماه این شهر با شکوفه‌های بهارنارنجش به بهشتی زمینی تبدیل می‌شود. علاوه بر تمامی جذابیت‌های این شهر، مردمان آن هم از عواملی هستند که به‌دلیل خوش‌رویی و میهمان‌نوازی گردشگران را علاقه‌مند می‌کنند تا بارها و بارها به این شهر سفر کنند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.