• امروز : دوشنبه - ۲۸ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 18 March - 2024
4

توضیح درباره احتمال تخریب خانه‌های تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ

  • کد خبر : 18170
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
توضیح درباره احتمال تخریب خانه‌های تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ
گردشگرآنلاین - استاندار فارس در اطلاعیه‌ای درباره احتمال تخریب خانه‌های تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ در شهر شیراز، ‌با ارائه توضیحاتی، مواضعش را تشریح کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از شیراز، در پی انتشار نامه یکی از اساتید دانشگاه به استاندار فارس برای جلوگیری از تخریب احتمالی خانه‌های تاریخی در جریان اجرای «طرح توسعه حرم شاهچراغ»، ‌استانداری فارس با شرح مواضع خود، توضیحاتی به این شرح ارائه کرد: «به اطلاع عموم مردم شریف و فرهنگ‌دوست میهن عزیز اسلامی بویژه شهروندان  فرهیخته استان فارس می‌رساند که استاندار فارس بارها مخالفت خود را با هرگونه تخریب و تعرض به بافت تاریخی شیراز و خانه‌های ارزشمند این بافت را اعلام کرده است.

دکتر  محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس حدود یک سال قبل هم در پی انتشار این اخبار در فضای مجازی تاکید کرد که شایعه تخریب تعدادی از خانه‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز هیچ مبنایی ندارد.

بهبود شرایط سکونت در بافت تاریخی شیراز و ایجاد محیط شاداب و متناسب با فرهنگ غنی شیراز، از جمله برنامه‌های جدی مدیریت استان محسوب می‌شود و دستگاه‌های مسؤول در حوزه بافت تاریخی مانند میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی و شهرداری باید طرح‌های کارشناسی برای حراست از این بافت و ارتقاء سطح کیفی زندگی در آن ارائه دهند.

لذا با بررسی‌های انجام شده استانداری فارس و ادارات مرتبط با موضوع بافت تاریخی بر اساس وظیفه ذاتی و مطابق با ضوابط قانونی با هر گونه تخریب خانه تاریخی مخالف بوده و هیچ‌گونه مجوز یا پاسخ استعلام مثبتی که منجر به تخریب خانه میراثی و از بین رفتن تاریخ، فرهنگ و هویت شیراز شود صادر نشده است.

انتظار است دستگاه‌های مسؤول در این حوزه برای پاسخگویی شفاف به مردم واکنش مناسب در این عرصه داشته باشند.

به گزارش گردشگر آنلاین، در آخر این‌که ابلاغ هر نوع مصوبه‌ای از پژوهشگاه میراث کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی به اطلاع عموم خواهد رسید و به شایعه و احیانا نقل قول‌های شخصی استناد نشود.»

توضیح درباره احتمال تخریب خانه‌های تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ

توضیح درباره احتمال تخریب خانه‌های تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ

منبع: استانداری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18170

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.