• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

«تپه حصار» دامغان منبع الهام کتاب نقاشی کودکان و نمایشگاه عکس شد

  • کد خبر : 16733
  • 21 دسامبر 2022 - 11:44
«تپه حصار» دامغان منبع الهام کتاب نقاشی کودکان و نمایشگاه عکس شد
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: کتاب «رویای من در حصار» مجموعه‌ای از نقاشی کودکان از «تپه‌حصار» هفت هزارساله این شهر رونمایی و نمایشگاه عکس، به مناسبت سالروز ثبت این مجموعه تاریخی، افتتاح شد.

به‌ گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، مجتبی اکبرپور بیان کرد: نقش و نگارهای کودکان دامغانی از تپه حصار دامغان، در کتابی با عنوان «رویای من در حصار» گردآوری‌شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان، افزود: هم‌زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی «رویای من در حصار» به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپاشده است.

اکبرپور گفت: در تصاویر خلق‌شده، کودکان سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی‌آلایش خود داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا نیز با بیان اینکه سال‌ها است تپه حصار دامغان به‌عنوان میراثی ارزشمند، آدمیان را مجذوب خودکرده است، گفت: سفالینه‌های تپه تاریخی حصار و نقوش آن‌ها، منبعی قابل‌ دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

رویا شیدا با اشاره به اینکه کودکان برای آنکه هویت‌یابی کنند باید بدانند که گذشتگان برای آن‌ها چه میراثی به‌جا نهاده‌اند، بیان کرد: در این پروژه کودکان ضمن آشنایی با تپه حصار به‌عنوان میراث کهن شهر خود، با بهره‌جویی از نقوش سفالینه‌ها، سعی در ماجراجویی و خلق آثاری برگرفته از این نقوش داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا گفت: کودکان با آگاهی از تاریخ خود می‌توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کرده و بدانند که چگونه از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.

نمایشگاه «رویای من در حصار» برای بازدید علاقه‌مندان تا پنجشنبه یکم دی‌ماه دایر است.

تپه حصار دامغان در استان سمنان، از بزرگ‌ترین محوطه‌های پیش از تاریخ شمال شرقی فلات ایران، در ۱۲ هکتار، از اواخر هزاره پنجم تا نیمه نخست هزاره دوم قبل از میلاد مسیح سکونتگاه بوده است.

«تپه حصار» دامغان منبع الهام کتاب نقاشی کودکان و نمایشگاه عکس شد

«تپه حصار» دامغان منبع الهام کتاب نقاشی کودکان و نمایشگاه عکس شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.