• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در آبشار وارک لرستان

  • کد خبر : 8735
  • 04 جولای 2022 - 9:55
تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در آبشار وارک لرستان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تکمیل عملیات توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در منطقه آبشار وارک خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، سیدامین قاسمی  ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: «‌این عملیات شامل بهسازی راه دسترسی به آبشار وارک لرستان و اجرای دیوار حائل جنب پل ساخته شده به منظور جلوگیری از رانش کوه است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: «آبشار وارک لرستان در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی این استان قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است.»

او با اشاره وجود چشمه و آبشارهای بی‌شمار در استان لرستان عنوان کرد: «‌امیدواریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌های گردشگری و تاسیسات رفاهی در کنار جاذبه‌های طبیعی استان شاهد رونق صنعت توریسم و رشد اقثتصاد گردشگری در استان لرستان باشیم.»

به گزارش گردشگر آنلاین، مسیر این آبشار از فاصله دوازده کیلومتر مانده به آبشار نوژیان از طرف خرم‌آباد از مسیر آبشار نوژیان جدا می‌شود.

سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد. آبشار وارک به آبشار نوژیان نزدیک است. در فصل کم‌آبی ارتفاع قسمت اول ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵٫۵ متر با عرض ۵٫۵۶ متر منظره‌ای زیبا را در این منطقه می‌توان دید. حداکثر ارتفاع آن به ۵۷ متر می‌رسد و عرضی معادل ۵۰ متر را در بر می‌گیرد. درختان بلوط، گلابی و زالزالک اطراف این آبشار را پوشانده‌اند.

آبشار وارک از دو قسمت تشکیل شده در فصل هایی که بارش کم است قسمت اول آبشار حدود ۷ متر ارتفاع و ۱۲ متر عرض دارد اما در همین زمان قسمت دوم با ۱۵.۵ متر ارتفاع و ۵.۵۶ متر عرض چشم اندازی خیره کننده را خلق می کند. بیشترین ارتفاع آبشار ۵۷ متر و عرض آن ۵۰ متر است.

آبشار وارک در مسیر رودخانه ای کوچک جای گرفته، رودخانه ای که سرچشمه اش ارتفاعات بالادستی رودخانه بزنوید است و پس از طی مسیرهای پرشیب به داخل رودخانه می ریزد. کافیست یکبار به دیدن دریاچه وارک بروید تا برای همیشه شیفته ی این آبشار دیدنی و تماشایی شوید. از خصوصیات منحصربفرد آبشار وارک این است که آبشار اصلی آبشارهای کوچکی را ایجاد می کند که تماشایی و زیبایند. منطقه اطراف آبشار آب و هوای خوبی دارد و پوشش جنگلی آن اغلب بلوط است و مطمئنا بودن در این طبیعت جذاب حال و هوایتان را عوض می کند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار است چون به دلیل حجم زیاد آب، آبشار شکوه و جلوه ای تماشایی دارد.  پیشنهاد می کنیم از صبح به کنار این آبشار بروید تا بتوانید چند ساعتی را در کنار آن بمانید و از بودن در طبیعت لذت ببرید. همانطور که گفتیم نزدیک ترین جاذبه به این مکان آبشار نوژیان است که بازدید از آن را هم نباید از دست دهید. استان لرستان بیش از ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک دارد و بیشتر آن ها در مسیر رودخانه ها شکل گرفته اند و در میان آن ها هفت آبشار یکی از معروف ترین هاست.

منبع: میراث‌آریا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.