• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران در انتظار سفر رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 4582
  • 07 ژانویه 2022 - 15:28
تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران در انتظار سفر رئیس‌جمهور

استاندار مازندران گفت: برای اتمام موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار ویژه‌ای هستیم که انتظار می‌رود در سفر رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور نوری، استاندار مازندران، عصر روز گذشته ۱۶ دی‌ماه در سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در اداره کل حفظ آثار استان برگزار شد، در ارتباط با موزه دفاع مقدس مازندران گفت: مجموعه حفظ آثار دفاع مقدس می‌تواند به مرکز بین‌المللی جهاد و شهادت تبدیل شود. در همه جای دنیا الگوسازی از آثار جنگ مرسوم است و دفاع مقدس که برگرفته از قیام حسینی است باید همانند حادثه عاشورا زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس می‌تواند نماد عظیم معنوی و ارزشی در استان باشد و مورد توجه گردشگران قرار گیرد، افزود: می‌توانیم این مجموعه مقدس را به‌عنوان گردشگری مذهبی در عرصه بین‌المللی دفاع مقدس معرفی و ترویج کنیم.

حسینی‌پور، با بیان اینکه در دفاع مقدس نیز تحریم بودیم، تصریح کرد: برای ارتقا ساختار این مرکز، با کمک خیرین و همچنین بخش دولتی از محل بودجه فرهنگی لحاظ خواهیم کرد تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۱۳ سال در حال ساخت است، افزود: ساخت این مجموعه تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و حدود ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایکنا، استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۱۷ ابنیه ساختمانی این مجموعه در سال ۱۳۹۶ تکمیل شده است، اظهار کرد: برای اتمام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار ویژه‌ای هستیم که انتظار می‌رود در سفر رئیس‌جمهور به مازندران برای تأمین آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اجرای  ۱۱۲ عنوان برنامه فرهنگی در استان، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۳۷۰ کتاب چاپ شد که علاوه بر آن کتاب مازندران در گذر تاریخ، دانشنامه دفاع مقدس و نیز کتاب کارنامه جنگ در حال تدوین است.

در پایان این نشست، سردار ملکی، مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاعی مقدس مازندران، لوح تبریک سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به استاندار مازندران تقدیم کرد.

همچنین استاندار مازندران و هیئت همراه ضمن ادای احترام به یادمان هشت شهید گمنام از پروژه‌های در دست ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.