• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

ثبت‌نام آزمون گردشگری آغاز شد

  • کد خبر : 16041
  • 08 دسامبر 2022 - 12:22
ثبت‌نام آزمون گردشگری آغاز شد
گردشگرآنلاین - دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از آغاز ثبت‌نام آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری هر سال توسط دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری در دو نوبت به‌صورت سراسری در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

نوبت دوم این آزمون امسال، روز جمعه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در هفت عنوان دوره و در دو نوبت، همزمان و در ساعات تعیین شده در استان­‌های دارای متقاضی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته دوره‌های مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی، راهنمایان طبیعت‌گردی و نیز دوره راهنمایان زمین‌گردشگری در نوبت اول و دوره‌های مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری  و نیز دوره مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری در نوبت دوم برگزار می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در این آزمون از چهارشنبه ۱۶ آذرماه آغاز شده و تا جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. ثبت‌نام از طریق سامانه آموزش گردشگری به نشانی edutourism.mcth.ir  امکان‌پذیر بوده و متقاضیان می‌توانند برای انجام کلیه فرایندهای مربوط به آزمون از طریق این سامانه اقدام کنند.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی گردشگری با حداقل مدرک کارشناسی و تمام افرادی که دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری را در آموزشگاه‌های مجاز گذرانده و موفق به دریافت مجوز از این مؤسسه‌ها شده‌اند، امکان شرکت در آزمون جامع گردشگری را دارند.

رشته گردشگری در دانشگاه های کشور نیز دارای طرفدارن زیادی می باشد، به نحوی که سازمان سنجش نیز از طریق ارشد مدیریت جهانگردی نیز هر ساله اقدام به پذیرش داوطلب به صورت با کنکور می نماید. همچنین داوطلبان علاقه مند می توانند از طریق پیگیری دوره های فنی و حرفه ای نیز در دوره گردشگری شرکت نمایند. البته این نوع از دوره ها متفاوت از دوره های وزارت میراث فرهنگی می باشد که احتمال برگزاری آن در دوره های فنی و حرفه ای کمتر است.

ثبت‌نام آزمون گردشگری آغاز شد

ثبت‌نام آزمون گردشگری آغاز شد

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.