• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
استاندار گیلان:

ثبت جهانی ماسوله اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

  • کد خبر : 3644
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
ثبت جهانی ماسوله اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

گردشگرآنلاین – استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های ماسوله در حوزه های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ثبت جهانی ماسوله اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در دیدار مشاور وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تاریخ غنی گیلان به ویژه ماسوله، اظهار کرد: ماسوله شهری منحصربه فرد و دارای شاخص‌های ممتازی است.

عباسی با بیان اینکه جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله برگزار شده است، ادامه داد: همه توان خود را برای فراهم شدن زمینه‌های ثبت جهانی ماسوله در استان به کار بسته‌ایم

وی با اشاره به اینکه ماسوله دارای ظرفیت‌های زیادی اقتصاد محلی است، تصریح کرد: باید به این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری توجه کرد.

استاندار گیلان اضافه کرد: ثبت جهانی ماسوله، اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های رشد آن را فراهم می‌سازد.

نمایی زیبا از خانه‌های پلکانی، بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی، جنگل‌های بکر و سرسبز، آبشارهای خروشان و کوه‌های بلند، از آن دسته مناظری است که قطعا شما را عاشق خود خواهد کرد. آب و هوای مطبوع، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای باکیفیت و فضای رویایی روستای ماسوله گیلان، آن‌قدر جذاب است که شما را بارها و بارها به‌سمت خود خواهد کشاند.

این روستا در ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به‌عنوان میراث فرهنگی و طبیعی و اولین شهر تاریخی زنده کشور به‌صورت یک مجموعه کامل به ثبت رسید. در حال حاضر، ماسوله زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره محیط زیست استان قرار دارد و خوشبختانه به‌خوبی از آن مراقبت می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با سفر به ماسوله با این شهر دلربا و زیبا آشنا شویم.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.