• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

ثبت جهانی هورامان فرصتی طلایی برای توسعه گردشگری غرب کشور است

  • کد خبر : 4040
  • 30 دسامبر 2021 - 12:43
ثبت جهانی هورامان فرصتی طلایی برای توسعه گردشگری غرب کشور است

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ثبت جهانی هورامان را فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری غرب کشور عنوان کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، یعقوب گویلیان امروز در نشست مشترک مسئولان حوزه گردشگری غرب کشور، درخصوص بررسی راهکارهای توسعه محور گردشگری غرب در ایام پسا کرونا که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه استان‌های غرب کشور به ویژه استان کردستان با شاخص‌ها و ظرفیت‌های طبیعی مانند ثبت جهانی هورامان، فرهنگی و تاریخی بیشمار، این قابلیت را دارند در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: بنا داریم با همکاری استان‌های غرب کشور و به منظور توسعه صنعت گردشگری، پکیج‌ها و بسته‌های سفر مشترک را در قالب تور آثار ثبت شده جهانی و تورهای تخصصی ژئوتوریستی طراحی کنیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود آموزش هدفمند گردشگری در سه سطح برای تورلیدرگردانان و مدیران فنی آژانس‌ها، مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری و تربیت مربی حرفه‌ای گردشگری از بین دانش آموخته‌های گردشگری استان‌های غرب کشور با مرکزیت یکی از استان‌ها مطرح شود.

گویلیان افزود: اجرای رویدادهای مشترک فرهنگی برای تبدیل شدن به برند منطقه از جمله، اجرای سالیانه رقص محلی استان‌ها و موسیقی مشترک غرب کشور، همچنین برندسازی گردشگری در منطقه غرب مانند تور کوهستان، تور جنگل زاگرس همراه با زندگی زاگرس نشینان، هه وار گردی، موسیقی، گردشگری غذا،محصولات کشاورزی گردشگری هورامان و…برای توسعه گردشگری منطقه در نظر گرفته شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: گردشگری سلامت با تاکید بر بازار هدف شمال عراق و ایجاد کنسرسیوم بیمارستانی مابین استان‌های غرب کشور، طراحی پکیج‌های ترانسفری به مقاصد استان‌های شمالی و جزایر جنوبی کشور، اجرای تورهای طبیعت گردی و روستا گردی یک روزه الی سه روزه به مسیرهای منتهی به استان‌های همجوار مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در این شرایط کرونا و به منظور حفاظت از سلامت گردشگران، نسخه شفابخش طرح‌ گردشگری سلامت، در رسیدن به ایده آل‌ها در گردشگری موثر باشد.

گویلیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و رونق گردشگری سلامت، بیش از پیش زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.